Az ausztrál fintech helyzet olyan, mint egy jó dráma eleje: mindenki haragszik mindenkire, és már elkezdődött a beszólogatás is.

Az ausztrál fintech helyzet olyan, mint egy jó dráma eleje: mindenki haragszik mindenkire, és már elkezdődött a beszólogatás is.

iphone apple pay
Nem akarnak közösködni az Apple-lel az ausztrál bankok
(fotó: Apple)

Négy ausztrál bank fordult panasszal az ország versenyhatóságához. A bankok hozzáférést szeretnének kapni az Apple iPhone-jainak NFC-s részéhez, hogy saját fizetési szoftvert futtassanak a telefonon. Az Apple eddig elzárta külső fejlesztőktől a mobilokba épített NFC-chipet, csak az ApplePay férhetett hozzá a fizetési modulhoz.

A négy ausztrál bank azzal érvel, hogy a cég viselkedése versenykorlátozó hatású, valamint féket vet az innovációnak. A bankok saját tárca alkalmazást akarnak futtatni. Az Apple korlátozását egy módon lehet jelenleg megkerülni, ha egy NFC-s matricát ragasztanak a készülékre, az azonban csak a fizetést teszi lehetővé, míg egy app jóval több funkciót tud kínálni.

A telefon jóval többet tud, mint egy rá ragasztott matrica
A telefon jóval többet tud, mint egy ráragasztott matrica
(fotó: Tupalo.com)

A tiltakozó bankok partnerségre is léphetnének az iPhone és az Apple Pay gyártójával, ám ebben az esetben meg kellene osztaniuk a keletkező bevételt. A panaszosok listájáról egy nagy ausztrál bank hiányzik, az ANZ, ez az intézet áprilisban megkötötte a szerződést az Apple-lel.

Az ügy arról szól, hogy az ausztrálok valódi választási lehetőséget és jobb alternatívákat kapjanak

– mondta Lance Blockley, a Novantas pénzügyi tanácsadócég vezetője az ügyről.

Kölcsönkenyér visszajár

Az akciót nem mindenki érzi okos ötletnek: Chris Brycki, Stockspot robottanácsadó startup vezetője szerint remek vicc, hogy a négy legnagyobb bank a piaci helyzettel való visszaélés miatt panaszkodik.

Kartelt alapítottak, hogy az Apple-t belekényszerítsék a platform kinyitásába, hogy kártya nélküli fizetést kínálhassanak.

Brycki szerint a bankok azt hánytorgatják fel az Apple-nek, amit maguk is tesznek a fintech cégekkel. Elzárják az ügyfelek adatait, nem adnak API-hozzáférést, így nem lehet szolgáltatásokat építeni a meglevő adatbázisokra.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?