A több hónapon keresztül zajló program eredményeit és esettanulmányait nyilvánosságra hozták, bárki tanulhat belőlük.

A MasterCard és a Big Fish 2016-ban indított programot arra, hogy a magyar felhasználók kényelmesebben vásárolhassanak online. A programban a 21 legnagyobb hazai e-kereskedelmi szereplő vett részt az Extreme Digitaltól a Ma este színházig.
A program elemzésekből, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével és fejlesztési programok koordinációjával próbálta javítani a webes üzletek nyújtotta felhasználói élményt. A projekt során készül dokumentumokat és elemzéseket közre is adták, az ekerszemle.hu oldalon elérhetők.
A kezdeményezést a program végén kiküldött kérdőívet kitöltő 12 cégképviselői sikeresnek értékelték. A többség maximálisan eredményesnek érezte a kártyatársaság által nyújtott tuningtippeket, és a kérdőív hétfokú skáláján senki nem adott ötösnél rosszabb pontot a programra.

A programban résztvevő Bortársaság esetében például mobilra optimalizált (reszponzív) oldal fejlesztésével a mobil- és táblagépről érkező forgalom konverziós aránya több mint 14 százalékot nőtt, míg a HVG Könyvek honlapján az oldal UX felülvizsgálata és optimalizálása 28% bevétel növekedést, 10% konverziós arány növekedést és 12% kosárérték növekedést eredményezett.
A program során végzett elemzések szerint a magyar webboltok legnagyobb hiányossága mérési és technikai területen volt tapasztalható. De bőven van lehetőség a fejlesztésre a vásárlási folyamat végének – szállítás, átvétel, fizetési módok – megjelentítésének területén is. Kihagyott lehetőség továbbá a jól elhelyezett termékajánlók beillesztése, és a vásárlás lezárása nélkül otthagyott kosarakra emlékeztető levelek kiküldése is.
Szólj hozzá