Szeretsz sorban állni? Ugye, hogy nem! Az emberek többsége ugyanígy van vele. A Bankmonitor.hu ezerháromszáz ember által kitöltött friss felmérése szerint a magyarok jó része megelégedne az internetes bankkal, szívesen nyitnának számlát anélkül, hogy be kelljen menniük a bankfiókba.
A felmérésről hírt adó Netkutatások blog szerint az MNB többször felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar banki ügyfelek kevésbé hajlamosak a bankváltásra. Ez viszont nem ösztönzi arra a pénzintézeteket, hogy komolyan versenybe szálljanak egymással.
A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet
– idézi a blog Sándorfi Balázst, a Bankmonitor ügyvezetőjét.
A 47 százalék pedig csak a nagyon fontos választ adók aránya, további 28 százalék szerint inkább fontos az, hogy személyes megjelenés nélkül tudjanak ügyet intézni.
A Number26 itthon is siker lehetne
A válaszadók negyven százalékát nem zavarná, ha az általa kiválasztott banknak egyáltalán nincs fiókja, csak telefonon vagy neten lehet őket utolérni. Ez különösen jó hír lehet a fiók nélkül működő, a költségek leszorítása miatt nyereséges neobankok számára. Ahhoz sem kell sokat tenni egy induló banknak, hogy a többséget megnyerje: a válaszolók másik 47 százaléka beéri azzal, hogy legalább egy fiók rendelkezésükre álljon. Csupán a fennmaradó 13 százalék igényli a kiterjedt fiókhálózatot.
Képzeljük el, milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje
– mondta Rakovszky Balázs, a T-Systems pénzintézeti üzletágának vezetője.
Mit kíván a magyar ügyfél?
Ahhoz viszont, hogy a bankfiókok hiányát elfogadják az emberek, sok mindent kell teljesíteni a bankoknak. Komoly elvárás az átlátható és érthető kimutatások, az összes múltbéli és jelenlegi szerződés online elérhetősége, és az 1-2 órán belül reagáló ügyfélszolgálat. Emellett természetesen az alacsony költségeket is keresik az emberek. Egytől ötig terjedő skálán ezek közül mindegyik legalább négyest kapott átlagban.
A megtakarítással és a pénzköltéssel kapcsolatos tanácsadás. Illetve a spórolásban nyújtott segítség olyan funkciók, amelyekre szintén van igény, de a négyes szintet nem érték el a felmérésen.
A készpénznek annyi
A válaszadók alig kilenc százaléka mondta azt, hogy kizárólag vagy főleg készpénzzel fizet. A legnépesebb csoport (49 százalék) azoké, akik szerint kis mértékben megkerülhetetlen a készpénz használata, emiatt tartja elképzelhetetlennek, hogy csak bankkártyát vigyen magával. Viszont nagyon sokan vannak (42 százalék), akik szerint a kártya és a mobilfizetés mindenre elegendő.
Szólj hozzá