
A sort a Bird kezdte, amely az alkalmazottak 23 százalékát bocsátotta el két hete. A négyszáz városban üzemelő cég összesen 600 alkalmazottal rendelkezett, ami azt jelenti, hogy durván 140 embertől volt kénytelen megválni. A cég annyival jobb helyzetben van, mint a többi elektromobilitási startup, hogy már túl vannak a tőzsdére lépésen. Illetve egyszer, a koronavírus-járvány kezdetén már levezényeltek egy harminc százalékos leépítést, amikor 400 embert rúgtak ki. Ha másuk nem, gyakorlatuk biztos van a feladatok újraosztásában.
A Voi Technology a napokban jelentette be, hogy huszonöt százalékkal tervezi csökkenteni a cég üzemeltetéséhez szükséges költségeket. Várhatóan ezt nem a hagyományos izzók LED-körtére cserélésével fogják elérni. Egyelőre egy tíz százalékos, 35 főt érintő leépítést jelentettek be a Linkedinen. Emellett a cég pénzügyi vezetője, Mathias Hermansson közölte, hogy a profitabilitás a Voi célja.
A Superpedestrian hét százalékos leépítést jelentett be, ami szintén 35 főt érint, és szinte betűre ugyanazt nyilatkozta a cég a Techcrunchnak, mint a Voi. Azaz: a költségek csökkentése és a profittermelés mihamarabbi elérése a cég célja.
A jelenség érdekessége az, hogy több mint egy hónapja beszélnek arról szakértők, hogy a jelenlegi inflációs viszonyok közepette a korábbi terjeszkedésre fókuszáló startupok helyett a jó cashflowval rendelkező cégek lesznek jobb helyzetben. Ugyanezt a trendet várhatóan a fintechek között is meg lehet figyelni a közeljövőben.
Szólj hozzá