
A koronavírus-járvány első hullámai alatt jelentősen megnőtt a kereslet a fizetős mobiljátékokra. Most, amikor már a vírus elleni védekezés miatt hozott szabályok enyhítése történik, sem csökken a kereslet. Az App Annie statisztikai szolgáltatás és az IDC piackutató közös felmérése szerint 2021 első negyedévében harminc százalékkal több játékot töltöttek le a felhasználók, mint 20199 negyedik negyedévében.
Szintén az idei első negyedévre tehető egy rekord megdőlése is. Heti 1,7 milliárd dollárt költöttek a játékosok a különböző mobiljátékokban átlagosan. Ha valakinek eddig kérdés volt, hogy az in-app vásárlások működnek-e, itt a válasz a kérdésre. A mostani összeg negyven százalékkal magasabb, mint a járvány előtti utolsó üzleti negyedévben volt.
A legnagyobb növekedést az amerikai és a nyugat-európai piacon mérték. De jelentősen nőtt az érdeklődés a játékok iránt Törökországban és Szaúd-Arábiában is. Dél-Kelet-Ázsiában a változás nem volt annyira erős, mint a fenti országokban és régiókban, azonban ez a terület felelős a mobilos játékpiac bevételeinek a feléért.
A teljes játékpiacot tekintve ugyanaz a trend folytatódik immár évek óta. A mobilos költések egyre nőnek, míg a PC-s, otthoni konzolos költések nagyon enyhén növekednek. Ahhoz képest, hogy az internet bizonyos sarkaiban még mindig téma, hogy az igazi gamer PC-n vagy konzolon játszik, a két területen elköltött pénz együtt sem elég arra, hogy beérje a mobilos költéseket.
A mobiljátékok versenyét előre megjósolható módon a Roblox nyerte, de a top tízes listán meglepő módon jelen van még a Pokemon Go valamint a kiirthatatlannak tűnő Candy Crush Saga is.
Szólj hozzá