Szerencse, hogy nyitottak vagyunk az újításokra, mert állítólag a csevegőrobotok a jövő.

(fotó: Peyri Herrera / Flickr CC-BY)
Minden ötödik európai vásárolt már szöveg vagy hangasszisztens segítségével, egyhatoduk fizetett is így, hét százalékuk pedig banki ügyeket is intézett már a telefonnal vagy egy asszisztens eszközzel csevegve. A Mastercard párbeszéd alapú kereskedelemről szóló felmérése (PDF) szerint a beszéd lesz a jövő meghatározó interfésze, az átalakulás pedig gyors lesz.
Az amerikai fogyasztók durva többsége (87 százalék) tisztában van azzal, hogy a csevegőrobotok köztünk élnek, kétharmaduk pedig vásárolt általuk. Sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás biztonságossága miatt. Vannak akik nem is fejezik be a vásárlást, mert nem érzik, nem látják a védelmet, amit a netes üzleteknél megszoktak.
Az OC & C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt (az összes internetes költés 6 százalékát) költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a hangalapú vásárlások összértéke elérheti az 5 milliárd dollárt – az összes internetes költés 3 százalékát.
A CapGemini felmérése szerint a következő öt területen használnák a párbeszédes rendelési módot: étel (56%), műszaki cikkek (52%), zöldség és testápoló termékek (45%) és végül a bankolás 45 százalékkal.
Szólj hozzá