
Két fajta el nem készült autó van. A koncepcióautó, aminek a képe felett még negyven plusz évesen is zokognak azok, akik tinédzserként várták. És a kocsik, amik a szerencsének köszönhetik, hogy nem kerültek gyártásba. A Daymak háromkerekűje az utóbbiba tartozik, ha megússzuk az elkészültét.
A 2001-ben alapított járműgyártó motoros rásegítésű biciklikben és robogókban utazott eddig. De a jövőben szeretne mopedautó jellegű elektromos járgányokat is gyártani. Kis villanyautóból nincs hiány, a kínai piacra készült egy vastag tucatnyi különböző típus, amelyek az európai utasvédelmi megoldásokkal ugyan nem rendelkeznek, de nem is kaphatók. Másrészt pedig már a használtpiacon is meg lehet venni az első generációs elektromos kisautókat, mint például a Citroen C Zero vagy a Mitsubishi i-MiEV.
A Daymak ötlete, hogy egyrészt háromkerekű kocsit gyárt – írja a Jalopnik. Másrészt pedig, hogy kezd valamit azzal az üres idővel, amíg a kocsi feleslegesen lóg a töltőn. Ezek nem hosszú időintervallumok, az ingyenes töltő szűkös erőforrásnak számít. A Daymak ennek ellenére olyan szoftvert írt a kocsira, ami az autó számítógépes rendszereit kriptovaluta bányászatra használja, ha teljes a töltöttség. A Daymak Spiritus olcsóbb verziója 20 ezer dollárba kerül és 290 kilométert tesz meg egy töltéssel, cserébe nulláról százra csak 6,9 másodperc alatt gyorsul. A csúcsmodell 150 ezer dollárért 1,8 alatt gyorsul fel és durván másfélszeres a hatótávja. Ami közös a két autó között, hogy mindkét verzió kétszemélyes, a csomagteret pedig chipses zacskókban lehet mérni.

Az egyelőre csak előrendelhető autó doge, ethereum, cardano és bitcoin bányászatra használható. Jár hozzá saját tárca beépített bányász hardver. A gyártó cég szerint még teljesen zöldnek is lehet nevezni a kocsit, ha a tulajdonosa napelemről tölti otthon. Más töltő esetében teljesen más szavakat használnánk ki is.
Szólj hozzá