Sőt, hogy igazán pontosak legyünk: legalább negyed évig. Egyelőre nem lehet tudni, hány ügyfél adatait vitték el a támadók, és mikor fogják ezeket felhasználni.

Tucatnyi hotelt fertőztek meg egy olyan rosszindulatú kóddal, amely kártyaadatokat lop – adta hírül az InterContinental Hotels Group korábban. Mostanra kiderült, hogy a közlemény elszerénykedte az incidens méretét a cégcsoport: valójában 1200 hotelbe jutott be a vendégek adataira utazó vírus.
A mostani számot az teszi csupán zárójelbe, hogy Brian Krebs IT-biztonsági szakértő szerint a hotellánc még nem végzett az összes szálloda átvizsgálásával. Az InterContinental azt nyilatkozta a The Verge-nek, hogy már csak egy kis százaléka van hátra a helyeknek. A cég a honlapján elérhetővé tett egy keresőt, amivel a vendégek ellenőrizhetik, hogy az általuk meglátogatott szállodának a rendszerében jelen volt-e a kártevő.
Nagyjából semmit sem tudunk
Hasonlóan bizonytalan az is, hogy meddig volt aktív a kód. Az biztos, hogy 2016. szeptemberében történt a fertőzés, az InterContinental szerint december vége után nem volt aktív a kód, de mivel idén márciusig nem távolították el azt, nem lehet biztosat tudni. Az összegyűjtött adatok valószínűleg a kártyaszám mellett tartalmazzák a tuladonos nevét, lejárati dátumot és a háromszámos biztonsági kódot is. Arra egyelőre nincs bizonyíték, hogy az adatokat fel is használták.
Szólj hozzá