A cipőtől a társasjátékig, a sörfőző berendezéstől a zombikat gyilkoló nyugatos költőket ábrázoló képregényig terjednek a magyar közösségi finanszírozás sikerei. A FinTechRadar Konferencián ezt is megfejtjük.

(fotó: Kickstarter)
Hét év telt el a Kickstarter és az IndieGogo indítása óta, és már senkinek sem kell megmagyarázni, hogy mire szolgál az oldal. Február 21-én a FinTechRadar Konferencián a legfrissebb sikerek megvalósítói be is mutatják, mitől szárnyalhat az adománygyűjtő kampány, mert sok minden megváltozott az indulás óta. Egy szalvéta sarkára írt jó ötlet már kevés a sikerhez. Profi videó, gyártásra kész termék nélkül nem lehet belevágni. Még így sincs arra garancia, hogy a kampány lezárása előtt nem rukkolnak elő kínai gyártók a tökéletes másolattal.
A közösségi finanszírozási oldalak berobbanása óta eltelt hét év azonban nem csak a változásokról szólt. Állandó jellemző például, hogy magyar tervezők ügyes projektei sikeresen gyűjtöttek össze komoly pénzeket.
Ilyen ötlete nincs mindenkinek!
Emlékeztek még a Pikkpackra? A csináld magad cipő diplomamunkának indult, de gyorsan üzlet lett belőle. Annyian rendeltek elő a cipőből, hogy Gulyás Sárának, a cipő tervezőjének a diplomájával egy időben lett egy cége is.
Nagy sikerként indult, de még nem ért megnyugtató véget a Nyugat+Zombik sztorija. A századelő legismertebb íróit és költőit zombigyilkos kommandóvá változtató képregény többször átlépte az ígért határidőket. A legutolsó ígéret szerint idén tavasszal kapják meg a művet, akik támogatták a projektet. Pedig már nagyon megnéznénk ahogy Ady Endre széklábbal osztja az élőhalottaknak az ütéseket.

Játékban nagyok vagyunk
A hosszas csúszás egyfajta jellemzője is a közösségi projekteknek. A Balrum nevű, magyar fejlesztésű videojáték 2013-ban kezdett el pénzt gyűjteni, de csak 2016. nyarának elején jelent meg. Ma viszont megtalálható a legnagyobb online játékboltokban. A végeredményre pedig nem lehet panasz, a visszajelzések szerint a játékosok többsége azt kapta a Balrumtól, amit várt.

A Trickerion azoknak a ritka projekteknek az egyike, amelyekkel alig akadt gond. Összegyűjtöttek 280 ezer dollárt egy társasjáték elkészítésére, a támogatókkal folyamatosan kommunikálva elkészítették a játékot. És végül csak a világ összes kontinensére irányuló postázással voltak apróbb fennakadások. A csapat azóta újabb játékok fejlesztésébe is belevágott.
Nagy vasakra is összejöhet a pénz
Mindezidáig a legbonyolultabb magyar projekt, amely közösségi finanszírozással jött létre, a Brewie nevű sörfőző készülék. A gép egyedülálló volt a maga nemében, mert azt ígérte, hogy a házi sörfőzés összes lépését megoldja egy nagyobb konyhai eszközön belül. A fejlesztést elindító csapat 2016. decemberében zárta a sztoriját: karácsonyra a fa alatt volt a gép.
A sornak ezzel nincs vége. A Hexpanse nevű társasjáték alig pár napja zárta le sikeres pénzgyűjtő kampányát. A Shoka nevű okos biciklicsengőt tervező csapat pedig az eszköz tömeges gyártásán munkálkodik. Abban pedig teljesen biztosak lehetünk, hogy több kampányvideót forgatnak most is magyar startupok.
Kérdésed van? Itt a helyed!
A FinTechRadar Konferencián Falus Dániel, a Shoka ötletgazdája és alapítója valamint Pál Marcell, a Brewie projektet sikerre vivő csapat tagja fognak beszélni a közösségi finanszírozásról. Akinek kérdése van arról, mi kezdődik abban a pillanatban, ahogy lejár a harminc vagy negyvenöt nap, és megjön a pénz a cég számlájára, most felteheti két tapasztalt startuppernek.
Szakmai partnerünk:
Szólj hozzá