Remek y-generációs kiáltvány hívja fel a figyelmet arra, miben kell megújulnia a bankoknak.

Milleniális arcképcsarnok Londonban. A generáció élete részben egy fricska (rjp // CC-BY)

Y-generációsnak – mondjon erről bármit is a horoszkóp – nem a világ legjobb dolga lenni. A gazdaság olyan, amilyen, a lakás- és albérletárak a levegőben, a fizetések viszont nem akarják követni a lakásárakat. És ez nem csak Magyarországra igaz, akár az Egyesült Államokra is. Ott még őrületes méretű diákhitel is sujtja a generáció diplomás tagjait.

Az Econsultancy cikke szerint ez, illetve a vagyongyűjtésre való csekély esély az, ami miatt az y-osok a jelenben élnek. Nyugdíj jellegű megtakarítások helyett élményeket gyűjtenek. Ehhez viszont arra van szükség, hogy a pénzügyeiket a mobilon tudják intézni. Illetve arra is, hogy a bank annak ellenére partnernek tekintse őket, hogy az átlagos hitelminősítésük alacsonyabb, mint a megelőző generációké.

“Mi vagyunk, lényegében az a generáció, amelyik addig nyújtózkodott, ameddig a takarója ér. Kevésbé valószínű, hogy van hitelkártyánk, hogy nem tervezett adósságba sodródtunk volna, valószínűbb, hogy felelősen gondolkodunk és a céljainknak megfelelően takarítunk meg” – írja a cikk. Hozzátéve, hogy az y-generációsok hetven százaléka úgy érzi, hogy rendben vannak a pénzügyei.

A bankoknak pedig azért kell figyelni erre a generációra, mert egyrészt az most a legnépesebb szelete a társadalomban. Másrészt pedig hamarosan 30 billió dollárt örökölnek. Nem egyesével sajnos, pedig abból már kijönnének szép dolgok. Viszont az y-osoknál fog kikötni az a magánvagyon, amit a nagy generáció nem költött el és a 2008-as válság sem söpört el.

Csak egy jó bankot szeretnének

Az Econsultancy cikke valóságos kiáltvánnyá fordul át a végére. Azzal kezdi, hogy a tradicionális bankok nem sokat tettek eddig a generáció megértéséért és meghódításáért. Nem elég kiadni egy appot, hogy minden megoldódjon. Az y-osok 85 százaléka elégedetlen a bankja által adott mobilos appal. És ők hajlandók gyorsan nyitni egy másik számlát, le sem téve a telefont, ha úgy érzik, hogy nem javul a helyzet.

“Érdemes észben tartani, hogy más fajta ügyfelek vagyunk. Gyanakszunk az öreg cégekre. Környezettudatosak vagyunk és fontos nekünk a társadalmi egyenlőség” – írja a cikk, majd egy mondattal később már azt fejtegeti, hogy a hagyományok helyett a jelenbeli teljesítmény számít. Az y-generáció nem százévnyi megbízhatóságot vár el, hanem azt, hogy ma etikus legyen a pénzintézet, ahová megy.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?