Aki tölt le új applikációkat, vagy csak elnéz a magyar IKEA oldalra, gyorsan összefuthat egy csetbottal. A csetelő robotok egyre népszerűbbek, azt is mondjuk, hogy miért.
Chatbot, ez az egyik megoldás ahhoz, hogy könnyedén eljussunk a felhasználókhoz, és minél fiatalabb a közönségünk, annál könnyebben. Hosszú leírásokat olvasni, végtelen menükből összeválogatni pont azt, amit mi szeretnénk, elég nehézkes mobilon. Laza két és félmilliárd ember használ valamilyen üzenetküldő appot a világon, a piac így lefedi szinte a teljes okostelefont használó közönséget. Viszont cseten könnyedén leírjuk és pontosítjuk, hogy mit is szeretnénk, könnyű átlátni, és gyorsabban is végzünk vele. Különben is, ismerős a helyzet, mindenki csetel az okostelefonján. Csak legyen, aki válaszol.
Mindenhol robotokkal beszélhetünk
Nyilván nem éri meg több száz fős ügyfélszolgálatot üzemeltetni, hogy a mobilos ügyfeleknek cseten válaszoljon, de csetbotokkal ez egyre egyszerűbben megoldható. A csetelésen alapuló információszerzés a kommunikáció minden területén megjelent már, most a fintech áttörés van soron. Használják híroldalak mobilverzói, mint a Quarz, vagy az Anna, az IKEA közvetlen csetelő robotja, aki segít kiválasztani a megfelelő bútort, színt és formát, hogy ne kényszerülj órákig tartó szörfölésre a milliónyi svéd termék között. És persze fizetni is lehet a cseten át, már a Facebookon is.
A csetbot sikerére persze fintech körökben is hamar felfigyeltek. Ezzel a módszerrel könnyen tisztázható, hogy pontosan miért, és mennyit szeretnél fizetni, vagy például egy befektetés tisztázása során hamar egyeztetheted, hogy milyen kockázattal, milyen haszonnal szeretnéd forgatni a pénzedet, és mennyire tudatosan akarod befektetni a tőkédet.
Ügyfélszolgálat, ami nem idegesít fel, és nem kell hallgatnod Mozarttól a Kis éji zenét negyed órán át
Jelenidőben banki körökben a chatbot egyrészt kiválthatja az ügyfélszolgálatot, vagyis lekérdezheted az egyenlegedet, vagy más ügyes-bajos dolgodat intézheted a bank csetbotján keresztül. Ügyfélszolgálatos csetelő robot működik idéntől a Barclays Africa ügyfélszolgálatán, és az első visszajelzések nagyon kedvezőek. A várakozás nélkül, azonnal kiszolgált ügyfelek elégedettek.
Ami izgalmasabb, az például a hitelkérelem intézése, hiszen a banki rendszereken keresztül a csetbot lekérhet minden fontos információt, az ügyfél kiválaszthatja a futamidőt, megtudhatja a törlesztés részleteit. Az elbírálást egyelőre nem bíznánk rá, de a konstrukció kialakításánál úgysincs mozgástere az ügyfélszolgálatnak, a meglévő panelekből rakhatja össze a hitelajánlatot, az ügyfél jövedelme, a futamidő hossza és más összetevők alapján.
Ez lehet a siker egyik kulcsa az y-generáció felé, mert banki ügyeket intézni minél kevesebb ideig akarunk. Ahogy a ’90-es években Esther Dyson, a neves technológia kutató mondta, a bankolás olyan, mint a porszívózás. Tudjuk, hogy szükséges, de minél hamarabb és kevesebb komplikációval túl akarunk lenni rajta. Ha ehhez robotokkal kell kommunikálnunk, ám legyen.
Interesting