A Stash Invest átlagos felhasználója 28 éves, közel felük nő, és egy marék dollárral kezdték a takarékoskodást.

(fotó: Wikimedia Commons)
Jó dolog lehet egy negyedkész termékre 9,25 millió dollárt kapni, az amerikai mikrobefektetési startup, a Stash Invest épp ezen van túl. A cég első körös befektetésként kapta meg az összeget, amelyet felhasználók szerzésére és adat alapú befektetési modellek kidolgozására terveznek költeni. Azaz még egyikkel sem nagyon rendelkeznek.
Brandon Krieg, a cég alapítója és vezérigazgatója azt mondta, hogy a Stash Invest az új befektetőkre utazik. A cég nem csak a pénz elhelyezésében segédkezik, de ismeretterjesztést is akar végezni az ügyfelei között.
A pénzügyi tolvajnyelv összezavarja az embereket, ami nagy gond. Ezért lépésről lépésre akarjuk oktatni az embereket
Az alapító szerint a pénz körüli dolgokat sokan nem értik, és ez ellen tenni kell. A startup az y-generáció tagjait célozza, amiben hasonlít a fintech világ legalább egynegyedére. Első körben nem is csináltak igazán használható weblapot, csak egy mobilappon keresztül lehet használni a szolgáltatást. Az oldaluk egy dolgot csinál: az app letöltésére biztat.
A Stash használata az első három hónapban teljesen ingyenes. A befektetést akár öt dollárral is el lehet kezdeni. A tesztidőszak után havi egy dolláros előfizetési díjjal megy tovább a szolgáltatás. A használati díj csak akkor nő meg, ha a befektetett összeg ötezer dollár felé emelkedik. Akinek van ötezer dollárja, az a befektetett összeg negyed százalékát fizeti majd.
A 9,25 millió dolláros befektetést az indokolja, hogy a Stash Invest a leggyorsabban növekvő, y-generációsokat célzó startup. Most 150 ezer felhasználója van, az okosabb befektetési modellektől pedig ennek a felhasználószámnak az emelkedését várják. Még fontosabb statisztika, hogy a felhasználók negyven százaléka nő. A pénzügyi szolgáltatásokban ennél jóval alacsonyabb szokott lenni a nők aránya.
A cégnek már megvan a legendája: a két alapító az utca embereitől tudakolta meg, hogy miért nem fektetnek be. Nagyon nem merészkedtek a város mélyébe, két sarokra voltak a Broadway Theatre színháztól és a Carnegie Hall-tól, de a javukra kell írni, hogy messze eltávolodtak a pénzemberek Wall Streetjétől. A kérdezősködés eredményre vezetett, amellett, hogy a fiatalokat elérték, az első befektetőik között voltak katonák, építőmunkások, nővérek és Uber-sofőrök is.
Szólj hozzá