Az Y-generáció 70 százalékának fogalma sincs arról, hogy mi is az a fintech, de 70 százalékuk boldogan venne igénybe pénzügyi megoldásokat. Most akkor mi is van?

Egy új felmérés szerint a millenárisok, azaz az Y-generáció 70 százalékának fogalma sincs arról, hogy mi is az a fintech. Egy másik szerint felmérés szerint pedig 70 százalékuk boldogan venne igénybe pénzügyi megoldásokat valamilyen nagyobb technológiai cégen keresztül. Akkor most mi az igazság? Lehet, hogy épp a célközönséget nem éri el az innováció?

Y-generáció (Magdeleine) Processed with VSCOcam with p5 preset
Olykor mintha lestoppolnák a folyamatokat
(fotó: Magdeleine)

Egyre többet hallhatunk a fintechről, de úgy tűnik, a lényeg még mindig nem jutott el a potenciális vásárlókhoz. Egy friss felmérés szerint a szektor célközönsége, vagyis a 18-35 év közöttiek 92 százaléka még soha nem is hallott róla, ami mondjuk igen érdekes – főként ha azt vesszük, hogy éppen ennek a korcsoportnak a hetven százaléka állította, hogy az új pénzügyi szolgáltatásokat inkább a Google, Amazon, Apple és hasonló nagy cégektől várja izgatottan, mint a saját bankjától.

A ukfintech.com saját, okostelefonokkal készített felmérése szerint a 18-35 éves londoni megkérdezettek nem csak tudták, hogy mit jelent a FinTech szó, de nagy részük használt is ilyen szolgáltatásokat, leginkább telefonos appokat. Más korcsoporthoz tartozók és nem nagyvárosi környezetben élők már kevésbé tudtak a szektor létezéséről.

Ugyanez a kérdés Magyarországon valószínűleg több embernek okozna fejtörést. “Még nekem is utána kellett néznem, mi az a fintech”- mondta egy, egyébként mesterséges intelligenciával, algoritmusokkal foglalkozó ismerősöm. Természetesen miután rákeresett, azonnal rájött, hogy miről is van szó, hisz nap mint nap használ applikációkat, tőzsdézik egy margitszigeti kör alatt, és szabadidejében különböző startup ötleteken jár az agya. Maga a szó ugyanakkor még az ő számára is újdonság.

 

Mit várhatunk akkor Margit nénitől, akinek a csengőhangja az, hogy: “A zöldet nyomd meg mami, a zöldet!” Vagy a “péjpasszt” rendszeresen “bájpasszként” emlegetőktől.

Tehát az, hogy mennyire vagyunk tisztában a szó jelentésével kor és földrajzi elhelyezkedéstől is függ. A fent említett felmérések pedig azért mondanak ellent egymásnak, mert a fintech a mindennapjaink elengedhetetlen részévé vált, csak éppen a szakkifejezés nem ismerős sokak számára.

Mindenki jól jár

Ha azonban eltávolodunk a tech nyelvezettől, egyből érdeklik az embereket a lehetőségek. Mindenki örülne annak, ha a valutába átváltott pénzén kevesebbet bukna, a bankoláshoz elég lenne csak a telefonját használni vagy éppen többet kamatoznának a megtakarításai.

Becslések szerint az USA-ban a virtuális pénzügyi tanácsadás 2020-ig 2,2 billió dollárt (nagyjából 615 milliárd forintot) mozgat majd meg. Egy felmérés alapján az is nyilvánvaló, hogy nagy érdeklődés van az ilyen szolgáltatásokra (a válaszadók 75 százaléka szívesen használná őket), de nem tudják, hogy milyen cégek kínálnak ilyen lehetőségeket.

Csak könnyű legyen használni

„Számos módon segíthetné a 18-35 éveseket a FinTech szektor, ha tudnának a létezéséről” – mondják egy új szolgáltatás, a Bud képviselői. Ők most azon dolgoznak, hogy érthető nyelven tárják a fiatalok elé a csomagjaikat. Ha már a FinTech – divatos szóval élve – demokratizálódott pénzügyeket jelent, akkor miért ne legyen olyan a nyelvezete, hogy mindenki megértse?
„A startupok nagy dolgokat mondanak „változásról” és arról, hogy „ők máshogy csinálják”, de ezt sokan nem értékelik és nem akarják, hogy így legyen” – állítja Fiona McAnena marketing tanácsadó. „Azt szeretnék, hogy könnyen használhassák az új szolgáltatásokat, lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb újat kelljen tanulniuk és semmit sem kelljen máshogy csinálniuk, mint korábban” – teszi hozzá. Ez itt a lényeg. Bárki, aki gyorsabbá, jobbá és erősebbé szeretné tenni a pénzügyi szolgáltatásokat, hallassa a hangját, de gondolkozzon el azon is, hogy az ügyfél hangján szólítsa meg a célcsoportot. Egyre több fiatal felnőttet, kkv-t vagy csak tudatosan bankoló embert érdeklik majd a lehetőségek. De tudniuk is kell róla.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá 1 hozzászólás

  1. Anett Tihanyi 2016.08.14

    Elmúltam 45. Azért használhatom vagy inkább ássam el magam?

Vélemény, hozzászólás?