
(fotó: (Fotó: Egrian / Wikimedia Commons / közkincs))
A digitalizációs stratégiára vonatkozó ajánlás 2020. április 15-től hatályos, de kiment volna a fejünkből, ha a RowanHill Digital hírlevele nem emlékeztet rá.
Az október végéig leadandó stratégiának arra kell választ adnia, hogy hogyan fogják a bankok a legújabb technológiát az ügyfelek kiszolgálásában alkalmazni. Az általánosságok mellett mérföldköveket és mérhető teljesítménymutatókat is tartalmaznia kell a dokumentumnak, így nem lehet tisztán szépirodalmi munka.
A RowanHill elemzése szerint az ajánlásnak ki kell terjednie a szervezeti működés minden területére a termék- és szolgáltatásfejlesztéstől az adatvagyon kezeléséig. Elvárásként szerepel az online számlanyitás, digitális számlakivonat-küldés és értesítésküldés implementálása. Illetve cél a minél teljesebb körű online ügyintézés megvalósítása.
Az ügyintézőt igénylő feladatoknál az MNB a videobankolást tartja jó megoldásnak, illetve az elektronikus panaszbejelentést. Ahhoz, hogy ezek megvalósuljanak intézményen belüli digitális kompetencia-felméréseket és fejlesztési tervek készítését javasolja a jegybank. A digitalizációs törekvések nem akadhatnak el azon, hogy a banki dolgozók nem rendelkeznek a megfelelő tudással a pénzügyi innovációkról.
Szólj hozzá