Az űr a legvégső határ, ennek végtelenjét… vagy legalábbis itt próbál boldogulni a Hexpanse nevű magyar társasjáték. A pénzen már nem fog múlni.

Az űr a legvégső határ, ennek végtelenjét… vagy legalábbis itt próbál boldogulni egy magyar sci-fi társasjáték. A Hexpanse már kétszer annyi pénzt kapott, mint amennyit kért, a kampánynak pedig még nincs vége.

Nagy utat futott be a Kickstarteren a magyar fejlesztésű Hexpanse társasjáték. Huszonkétezer dollárt kértek, és most, negyven órával a kampány vége előtt 48 ezren állnak. A Hexpanse-t kiadó Kékjáték vezetőjével, Lenhardt Balázzsal egy hete, négyezer dollárral ezelőtt kezdtünk e-mailben beszélgetni.

(Forrás: Kickstarter / Hexpanse)
(Forrás: Kickstarter / Hexpanse)

Nyolc nappal a kampány vége előtt a kért összeg duplájánál jártok. További célok viszont vannak bőven a kampány oldalán. Elégedettek vagytok, nagyjából erre számítottatok az indulásnál?

Köszönjük szépen, elégedettek vagyunk, bár a középső szakaszban nagyon lelassult a növekedés, bízunk benne, hogy egy huszáros hajrával még nagyot lépünk előre. Szerintem közepesen jó az eredményünk eddig.

Az emberek még hajlandóak azt hinni, hogy a Kickstarterre elég felrakni egy ötletet és ha az elég jó, elkezd dőlni a pénz. Mennyi előkészítés előzte meg a kampány indulását?

Hatalmas munka jól előkészíteni egy Kickstarter projektet. Először is a terméked legyen kifogástalan, amihez sok-sok munkaóra és tesztelés szükséges. Legyen olyan csomagolásban, amely vágyat ébreszt, és utána készülhetsz a konkrét gyakorlati lépésekkel: a cégalapítástól kezdve a marketing-terven keresztül a hatékony csapat kialakításáig. Egy ilyen projektet egyedül nem lehet ép ésszel végigcsinálni.

(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)
(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)

Mi kell ahhoz szerinted, hogy egy társasjáték nagyot menjen a Kickstarteren? Volt egy-két millió dolláros eredménnyel záruló gyűjtés is már.

Nagyon nehéz kérdés, hogy mitől kezdenek el hype-olni valamit. Nagy siker az lesz, akinek már van neve, volt több sikeres projektje és ezáltal stabil bázist tud megszólítani. De pár százezer dollárt ügyes témaválasztással, vonzó grafikákkal, mini-figurákkal és jó időpontban el lehet érni. Új szereplőként persze itt sem annyira könnyű piacra lépni, sok mindent menet közben tanul meg az ember. Majd ha mi is a sokadik sikeres kampányunkon leszünk túl, akkor több konkrétumot tudok valószínűleg mondani.

(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)
(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)

Mikor kezdtétek el a Hexpanse fejlesztését?

A Hexpanse kidolgozása egy független szerző érdeme, akinek 3-4 éve is benne van ebben a játékban. Elsőként az amőba egy verzióját találta ki, ahol az ellenfél és a saját figuráinkat is lehetett mozgatni vagy levenni a tábláról. Aztán megkapta az űrköntöst és fokozatosan a sztorit mellé. Megérte a fáradozást, mert tényleg egyedi és nagyon szórakoztató játék lett, nem túlbonyolított mechanikával.

(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)
(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)

A videojátékok teszteléséről mindenkinek van elképzelése. De egy társasjátékból hogyan lehet kicsiszolni a hibákat? 

A tesztelés nagyon egyszerű folyamat: játszani kell minél többet és minél többféle emberrel. A tapasztalatokat feljegyezni, és utána kipróbálni az ötleteket, újításokat, amik folyamatosan felmerülnek. A végeredmény ezektől egyre jobb lesz.

(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)
(Forrás: Kékjáték / Hexpanse)

Hogy álltok tervekkel? Áll-e már sorban a következő terv a Hexpanse utánra?

Rengeteg tervünk van, kész játékötletek is: egy első világháborús komplex stratégiai játék vagy egy középkori királyi udvarban zajló intrikus kártyajáték. Hogy melyikből lesz termék, azt most még nem tudjuk biztosan megmondani. De a következőre jó lenne egy még nagyobb dobásban gondolkodni.

A Hexpanse Kickstartere itt futott. A játék otthon kinyomtatható verzióját már öt dollárért meg lehetett szerezni, a profin legyártott dobozos verzió 45 dollárba került.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?