El is tűnhet az ügyfélszolgálati hívások elejéről a hívását rögzítjük. Az ügyfeleknek ettől függetlenül nincs félnivalójuk.

(Fotó: Leonardo Rizzi CC-BY)

Az otthoni munkavégzést megkönnyítendő az European Securities and Markets Authority (ESMA), az Unió pénzügyi szabályozó és ellenőrző szervezete eltekintene a kötelező hívásrögzítéstől. A MiFID II ugyan megköveteli, hogy minden tranzakciókhoz kapcsolódó hívást rögzítenie kelljen a bankoknak, ám a szabályozó belátja, hogy az otthoni munkavégzés esetén ennek nincs meg a lehetősége.

Az ESMA azt javasolja a cégenkek, hogy alternatív adatrögzítési módszerekkel (például kézírásos jegyzet) és szorosabb utólagos ellenőrzés. Az ilyen módszerekkel a kommunikációs eszközök otthoni hiányát ki lehet küszöbölni.

A brit FCA is adott már ki irányelveket a call centereket bezárni kényszerülő piaci szereplőknek. A kellően rugalmasan megfogalmazott tanács szerint „megfelelő dokumentációval” kell rendelkezni a beszélgetésről, ám ennek nem feltétlenül kell hangfelvételnek lennie.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?