A Revolut, a brit fintech óriás, vállalati üzletága, a Revolut Business új stratégiát jelentett be: a kisvállalkozások helyett mostantól a közepes- és nagyvállalatokra összpontosítanak. A váltásról James Gibson, az üzletág vezetője nyilatkozott. Az új irány célja, hogy az ötven főnél nagyobb cégek igényeit kielégítő pénzügyi megoldásokkal hódítsák meg ezt a piaci szegmenst.
Revolut Business
A Revolut Business eredetileg 2017-ben jött létre, hogy főként kisvállalkozásokat és egyéni vállalkozókat szolgáljon ki innovatív pénzügyi termékekkel, például vállalati bankkártyákkal és devizaszámlákkal. Az elmúlt hét év alatt az üzletág több százezer ügyfelet szerzett, és 2023 szeptemberére átlépte az évi ötszáz millió dolláros bevételt. James Gibson nem árulta el a pontos ügyfélszámot, az üzletág növekedése egyértelmű.
Új termékek a nagyvállalatok számára
A nagyobb cégek megnyerése érdekében a Revolut Business új, kimondottan erre a szegmensre szabott termékeket fejleszt. James Gibson szerint az igények jelentősen eltérnek a kisvállalkozásokétól, ezért új megtakarítási számlákat, hiteltermékeket, pénz- és tőkepiaci szolgáltatásokat, valamint komplexebb fizetési megoldásokat terveznek piacra dobni.
Az üzletág alapvetően kisebb vállalkozásokra koncentrált, a Revolut Business már most is olyan nagyvállalatokkal dolgozik együtt, mint az ír Aer Lingus légitársaság. A tervek szerint az új termékekkel bővített portfólió még több nagyvállalat figyelmét keltheti fel.
POS terminálok: új piacok meghódítása
Az új célcsoportok felé történő nyitás egyik eszköze a fizetési hardverek és szoftverek fejlesztése. A Revolut Business 2022-ben vezette be a Revolut Reader POS terminált, amely idén Magyarországon is elérhetővé vált. Októberben egy új, fejlettebb POS terminált mutattak be, amely egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Írországban érhető el.
Az új terminálokkal elsősorban a kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalatok körében szeretnének teret nyerni. A szegmens különösen fontos, mivel ezeknek a vállalkozásoknak jelentős forgalma lehet, ami új bevételi forrásokat biztosíthat a Revolut számára.
A pénzügyi csalások elleni harc
Az új ügyfélkör meghódítása azonban nem lesz egyszerű, különösen az éles verseny és a pénzügyi csalások növekvő száma miatt. Egy friss BBC riport szerint októberben a brit bankszektorban a legtöbb csalás a Revolut ügyfeleit érintette, köztük egy Revolut Business ügyfelet, aki egyetlen óra alatt 165 ezer fontot veszített.
Az Egyesült Királyságban nemrégiben szigorították az ügyfelek kártalanítására vonatkozó szabályokat, ami még inkább ráirányította a figyelmet a pénzügyi csalásokra. James Gibson azonban bízik abban, hogy a vállalat képes lesz kezelni a problémát. Ennek érdekében új biztonsági funkciókat vezetnek be az alkalmazásban, beleértve a szigorúbb beállításokat és a mesterséges intelligencián alapuló gyanús tevékenység-ellenőrzést.
A Revolut Business ambiciózus tervekkel készül új piacokra lépni. Az új termékek és technológiák bevezetése, valamint a biztonság növelése kulcsfontosságúak lehetnek a közepes- és nagyvállalati szegmensek meghódításában.
(Forrás: Fintech.hu)
(Címlapkép: Depositphotos)
Szólj hozzá