A svéd fintech óriás, a Klarna, nemrégiben Varsóban nyitotta meg legújabb technológiai központját. A lengyel főváros egyre inkább Európa egyik vezető innovációs központjává válik. A cég tervei szerint

A svéd fintech óriás, a Klarna, nemrégiben Varsóban nyitotta meg legújabb technológiai központját. A lengyel főváros egyre inkább Európa egyik vezető innovációs központjává válik. A cég tervei szerint 2025-re több mint száz mérnököt alkalmaznak, hogy kihasználják Lengyelország gazdag technológiai és mesterséges intelligencia (AI) tudásbázisát.

A Klarna olyan neves partnerekkel dolgozik együtt, mint az Apple Pay és a Google Pay. A vállalat célja, hogy szolgáltatásait minden pénztárnál elérhetővé tegye a vásárlás megkönnyítésének érdekében.

Növekvő ügyfélkör és új termékek

A vállalat nemcsak a fintech szektorban, hanem a hagyományos banki szolgáltatások területén is egyre inkább teret hódít. A cég legújabb terméke, a Klarna Balance, amely a napi költéseket és megtakarításokat segíti, mindössze három hónap alatt már 1,6 millió felhasználót vonzott.

 A Klarna cashback programja szintén hatalmas népszerűségnek örvend, közel öt millió dollárnyi jutalmat osztottak szét, ezzel jelentősen növelve a felhasználók számlaegyenlegét. Az új program hatására a kereskedők eladásai akár harminc százalékkal is megnövekedtek.

A varsói központ megnyitása, az AI alapú megoldások elterjedése és az új termékek sikeres bevezetése mind azt mutatják, hogy a Klarna továbbra is vezető szereplő marad a pénzügyi technológia és innováció terén Európában és világszerte.

Varsó: Az európai technológiai jövő központja

Sebastian Siemiatkowski, a Klarna társalapítója és vezérigazgatója szerint Lengyelország hamarosan Európa egyik legnagyobb technológiai nagyhatalmává válhat.

„Varsó kiemelkedő mérnöki tehetsége, virágzó startup-ökoszisztémája és kiváló stratégiai elhelyezkedése egyaránt tökéletessé teszi ezt a várost az új központunk számára” – hangsúlyozta Sebastian Siemiatkowski.

Az új központ kulcsszerepet játszik a Klarna mesterséges intelligencia-alapú stratégiájában. A mesterséges intelligencia segítségével az ügyfélproblémák megoldásának ideje 11 percről 2 percre csökkent.

Pénzügyi eredmények

A Klarna technológiai központjának megnyitása egybeesett a vállalat második egymást követő nyereséges negyedévével. A cég a harmadik negyedévben 216 millió svéd koronás nettó nyereséget ért el, ami ötvenhét százalékos éves növekedést jelent.

A vállalat eredményei és innovációi nemcsak a fintech piacát formálják, hanem Lengyelország technológiai szerepét is megerősítik Európában.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)

 


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?