A világ egyik vezető BNPL szolgáltatója megkezdte működését a brit piacon is.

A piacvezető története

Az Affirmöt 2012-ben Max Levchin alapította azzal a céllal, hogy egyszerűbb, átláthatóbb és ügyfélközpontúbb finanszírozási megoldásokat kínáljon. Azóta az egyik legismertebb szereplővé vált az amerikai BNPL szektorban, innovatív hitelbírálati rendszere révén. A megoldás minden tranzakciót egyénileg értékel, felelős pénzügyi döntésekre ösztönözve a vásárlókat.

Az Egyesült Királyság: új lehetőségek és kihívások

Az Egyesült Királyság a BNPL szektor egyik legdinamikusabban növekvő piaca, de az iparág egyes szereplői gyakran magas késedelmi díjakat szabnak ki a fizetési problémákkal küzdő ügyfelek számára. Az Affirm ezzel szemben a brit piacon is fenntartja fő alapelvét: nincsenek késedelmi díjak vagy rejtett költségek. Az ügyfelek hitelképességét gondosan értékelik, mielőtt tranzakciókat hagynak jóvá, így minimalizálva a kockázatokat.

Szabályozási kihívások

Az Affirm brit piacra lépése éppen akkor történt, amikor a kormány az iparági szabályozások megerősítésére készül. A cél, hogy a BNPL szolgáltatók működése átláthatóbb legyen, az ügyfelek pedig pontos tájékoztatást kapjanak a pénzügyi termékek feltételeiről. Az FCA, az Egyesült Királyság pénzügyi felügyelete, szigorúbb ellenőrzéseket vezetne be, hogy minimalizálják a vásárlók eladósodásának kockázatát.

Mit hozhat a jövő

Az Affirm megjelenése új versenyt hoz a brit BNPL szektorban, és elősegítheti az iparági standardok átalakulását. Ez a lépés nemcsak a vásárlók, hanem a pénzügyi szolgáltatások piacának egészére is pozitív hatással lehet, példát mutatva más szereplők számára is.

(Forrás: Fintech.hu)
(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?