Az Erste ügyfelei pillanatokon belül bankkártyát kaphatnak

Az Erste Bank ügyfelei mostantól a számlanyitástól egészen a vásárlásig teljesen digitálisan intézhetik a tranzakcióikat, fizikai bankkártya nélkül. A Mastercard Digital First kategóriája biztosítja, hogy a bankkártyák teljes élettartama digitális legyen, így az ügyintézés során nem is szükséges személyesen megjelenni.

Digital First az Erste-nél

Az Erste Bank és Mastercard közösen jelentették be, hogy az Erste szerezte meg elsőként a Digital First akkreditációt Magyarországon. Ennek eredményeképpen, ügyfeleik már a számlanyitáskor egy azonnal használható digitális kártyát kaphatnak, megszüntetve ezzel a hosszadalmas várakozási időket, és lehetővé téve az azonnali vásárlást mind online mind a hagyományos boltokban egyaránt.

Kiterjedt funkciók

A Mastercard Digital First tanúsítványa a digitális szolgáltatásokat preferáló felhasználóknak kínál megoldásokat a bankkártyák egyszerű és digitális használatára:

  • Az ügyfelek mobilalkalmazáson keresztül, szelfi alapú azonosítással nyithatnak új kártyát vagy bankszámlát.
  • A bankkártyák gyorsan, gyakorlatilag azonnal elkészülnek, és egy gombnyomással integrálhatók a mobil tárcákba, így rögtön használhatóvá válnak.
  • A bankkártya összes funkciója, mint a limitállítás, befagyasztás, aktiválás és letiltás, elérhető a banki alkalmazáson keresztül.
  • A kártya minden releváns adata, amely az online vásárláshoz szükséges, megtekinthető a mobilappban, így nincs szükség a fizikai kártya használatára.
  • A kártya számos értéknövelt szolgáltatással is bővül, mint például hűségpontok gyűjtése, kereskedelmi kedvezmények és egyéb szolgáltatási elemek, amelyek az applikációban követhetők.

„Digitális platformunk, a George három évvel ezelőtti bevezetésekor már a mobile-first elvet követtük, és új szolgáltatásaink elindításánál azóta is elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrálunk. Az Erste alkalmazásával mindenki olyan új – digitális – bankkártyához juthat, amelyet azonnal használni tud, és mindezt el tudja intézni bárhonnan, bármikor. Ma már a magyar Erste lakossági ügyfeleinek 71 százaléka digitálisan aktív – ez a legmagasabb arány az Erste Csoport országai között. Ez a digitális forradalom jó az ügyfeleknek, hiszen közelebb hozza számukra a bankolást mivel pénzügyeiket bárhonnan, egyszerűen tudják intézni, és jó a banknak is, mivel pénzt és energiát tudunk megspórolni, amit másra, szolgáltatásaink további fejlesztésére tudunk fordítani. A bankolási szokások átalakulása ráadásul a környezetnek is jó, hozzájárul az ESG-céljaink teljesítéséhez. Csak a papírkibocsátásunkat például 95 százalékkal tudtuk csökkenteni hat év alatt” – mondta Harmati László, az Erste lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.

A tanúsítvány egyik jelentős előnye, hogy lehetővé teszi az érzékeny adatok, mint a kártyaszám, lejárati dátum és CVC-kód eltávolítását a fizikai kártyákról, mivel ezek az adatok bármikor hozzáférhetők a banki alkalmazásban. Ezáltal a fizikai kártya elvesztése esetén is minimalizálható a visszaélés kockázata. Ráadásul a kevesebb műanyag kártya előállítása hozzájárul a környezeti terhelés csökkentéséhez.

„Gratulálunk az Erste Banknak ehhez a nagyon fontos lépéshez. Saját kutatásaink azt mutatják, hogy a mobilfizetés egyre jelentősebb előretörésével sok ügyfél már egyáltalán nem igényli a fizikai bankkártya használatát. Különösen igaz ez a legfiatalabb generációra, hiszen ők már mindent a mobiljukon intéznek. Ráadásul Magyarországon elfogadói oldalon is kiemelkedően magas az érintésmentes fizetések aránya, így nyitva áll az út a digitális fizetések további fejlődése előtt.” – mondta Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetője.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?