PayPal Ads néven indul a hirdetési üzletág.

A Chase és a Revolut után a PayPal is belép a digitális média világába. A fizetési óriás bejelentette, létrehoz hirdetésekre összpontosító csapatot, és egy hirdetési platformot indít PayPal Ads néven.

A hirdetési üzletág jelentős szerepet fog betölteni a vállalat életében. A cég a kereskedői és fogyasztói adatokra, valamint és eléréseire építve kívánja diverzifikálni bevételeit, meghaladva a hagyományos fizetési szolgáltatásokat.

Ebben a törekvésben kulcsszerepet játszik a reklámiparban tapasztalt vezetőség. Az üzletágat Mark Grether vezetésével indítják el, aki korábban az Uber reklámozási üzletágát vezette és több mint 1 milliárd dolláros forgalmat generált 500 000 hirdetővel világszerte. A PayPal egy olyan hirdetési üzletágat szeretne kiépíteni, amely támogatja kereskedőit az átgondolt és hatékony marketingben, miközben kedvező ajánlatokkal jutalmazza fogyasztóit.

„A kereskedelem és a reklám szorosan összefonódik, és bízunk abban, hogy a PayPal hirdetési platformja elengedhetetlen marketingcsatornává válik mind a kis-, mind a nagykereskedők számára.” – mondta Diego Scotti, a PayPal fogyasztói csoport üzletágának és globális marketing- és kommunikációs részlegének vezetője.

A fintech cégek reklámozókká válnak

A Chase és a Revolut mintájára a PayPal is egy adatalapú, személyre szabott ajánlatokkal és hatékony ügyféleléréssel működő hirdetési megoldást tervez. Nem véletlen, hogy több pénzügyi szolgáltató is a reklámipar felé nyit. A PayPal, a Chase és a Revolut kezdeményezései számos előnnyel járnak.

  • Bevételi diverzifikáció: a legnyilvánvalóbb előny, hogy a pénzügyi szolgáltatásokon túl más forrásokból is bevételhez jutnak, kihasználva a már meglévő adatvagyonukat.
  • Dupla bevétel: a bankok pénzt kapnak a velük szerződő reklámozó vállalkozásoktól, valamint beszedik a reklámok által generált tranzakciók tranzakciós díjait is.
  • Új szolgáltatáscsomagok bevezetése: a hirdetések bevezetése új szolgáltatáscsomagok kialakulását segítheti, ami tovább növelheti a bevételeket.
  • Ügyfelek hűségének növelése: a kedvező, személyre szabott ajánlatok révén a bankok még jobban erősíthetik kapcsolatukat ügyfeleikkel.

Ezen túlmenően egyedibb értékajánlatok is kialakíthatók. A Zilch például hirdetési bevételekből támogatott BNPL-hálózatot épített ki. A Klarna e-kereskedelmi és fizetési ökoszisztémájában fontos szerepet játszik a marketing, amely növeli a saját és partnereik szolgáltatásai iránti keresletet. A MoneyLion Malka Media felvásárlása pedig számos új lehetőséget tárt fel majdnem három évvel ezelőtt.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?