A Revolut tervei között szerepel ügyféladatainak megosztása reklámpartnereivel, amely új média bevételi forrásokat nyitna meg számára. Jelentős beruházásokat terveznek az új üzletágba, egy korábbi TikTok vezető is csatlakozott a vállalathoz. Továbbra is kérdéses, hogy a fintech megszerzi-e brit banki engedélyét, ami közre játszhat ebben a lépésben is.
Revolut már a média piacon is
A Revolut jelentős bevételteket kíván elérni reklámfelületek értékesítésével. A médiastratégia elindításához a fintech egy 30 fős értékesítési csapatot állított össze. Ehhez csatlakozott Inam Mahmood is, aki korábban a brit TikTok e-kereskedelmi kapcsolataiért felelt.
„Az adatok monetizálásával gyakorlatilag média vállalkozásként is működhetnénk, mivel rendelkezünk közönséggel és információkkal a felhasználóinkról. Tisztában vagyunk azzal, hogy hogyan használják az alkalmazást, és ismerjük az érdeklődési köreiket a kattintásaik alapján” – mondta Antoine Le Nel, a Revolut növekedési vezetője.
Le Nel elmondása szerint már érdeklődnek a szolgáltatás iránt különböző hirdetők és márkák, és belső tesztek futnak a célzott hirdetésekkel kapcsolatban. A Revolut célja, hogy az alkalmazás használata része legyen a felhasználók mindennapi rutinjának, mint például az e-mailek vagy az Instagram megnyitása. Ez elengedhetetlen a cég számára a reklámfelületek értékesítéséből származó megfelelő bevétel eléréséhez.
Belső információk szerint a Revolut 2026 végéig 300 millió font bevételt vár a médiaszektorból. Ehhez képest a vállalat teljes bevétele 923 millió font volt 2022-ben.
Befektetői elvárások
A Revolut már három éve várja a brit banki engedélyét (amit általában egy év után megadnak). Az engedély hiánya miatt a Revolut nem folytathat hitelezési tevékenységeket, és nem élvezheti az Egyesült Királyság betétbiztosítási rendszerének előnyeit sem. Ez létfontosságú a fenntartható profitabilitás szempontjából, amit a cég befektetői elvárnak. Ennek következtében tavaly több befektető – a Molten Ventures és a Schroders – leértékelte részesedésének értékét a vállalatban.
Az idén azonban látszólag változik ez a trend, nemrégiben a Schroders pozitív hírt közölt: 3 milliárd dollárra növelte a Revolut részesedésének becsült értékét, ami 45 százalékos felértékelést jelent. Ezzel a Revolut becsült értéke 17,7 milliárd dollárról 25,7 milliárd dollárra nőtt.
Az értéknövekedés hátterében az elmúlt hónapokban elért sikerek és új termékek állnak. Ilyenek például az eSIM szolgáltatás elindítása, a mexikói banki licencsz megszerzése, a 40 milliós ügyfélszám elérése vagy a Revolut People bejelentése. A média piac lehet a fintech diverzifikációs stratégiájának egy következő eleme, mint alternatív bevételi forrás a brit banki licenc hiánya miatt kieső bevételek helyett.
(Forrás: Fintech.hu)
Szólj hozzá