A Revolut saját fejlesztésű mesterséges intelligencia (AI) megoldással forradalmasítja a toborzást és a teljesítményértékelést – így támogatja a vezetőket és teszi hatékonyabbá a HR-folyamatokat.

A Revolut egyre több területen támaszkodik mesterséges intelligenciára (AI) – és nem csak a pénzügyi szolgáltatásaiban. A brit fintech most már a toborzás és teljesítményértékelés világát is új alapokra helyezi egy saját fejlesztésű AI-megoldás révén, amely nem csupán interjúztat, hanem a munkatársak értékelését is magasabb szintre emeli. Ezzel az újítással teljesen átalakulhat, ahogyan a vállalat a tehetségeket felkutatja és fejleszti.

Interjúk, értékelések, visszajelzések – mindez egy platformon

A Revolut People platformot még 2023-ban hozta létre a cég, kifejezetten azzal a céllal, hogy lépést tudjon tartani robbanásszerű növekedésével. Azóta már több mint tízezer munkatársat foglalkoztatnak világszerte, és ebben kulcsszerepet játszik ez a fejlett HR-eszköz. A platform mesterséges intelligenciával támogatott toborzási és értékelési funkciókat kínál. Az AI például képes összevetni a beérkező önéletrajzokat a betöltendő pozíciók követelményeivel, és valós időben értékeli a jelöltek teljesítményét az interjúk során. Az interjúk nemcsak rögzítésre kerülnek, hanem a rendszer automatikusan összegzi is a legfontosabb megállapításokat, így az interjúztató kizárólag a beszélgetésre koncentrálhat – anélkül, hogy közben bármi fontos elmaradna.

A visszajelzés kétirányú: nemcsak a jelöltek kapják

A Revolut People egyik leginnovatívabb eleme, hogy nemcsak az állásra pályázókat értékeli, hanem magukat az interjúztatókat is. A mesterséges intelligencia visszajelzést ad arról, mennyire hatékony, objektív és felkészült volt egy-egy interjúztató – ezzel is támogatva a szakmai fejlődésüket. A platform az új munkatársak belépése után sem vonul háttérbe. Részt vesz a teljesítményértékelési folyamatban is. A paltform elemzi a vezetőkkel folytatott beszélgetések jegyzeteit, a munkatársakról beérkező visszajelzéseket, sőt figyelembe veszi azokat a kompetenciákat is, amelyeket az illető a pozícióján kívül kamatoztatott. Így egy komplex, árnyalt képet rajzol az egyéni teljesítményről.

Az emberi tényező továbbra is központi szerepet játszik

Fontos hangsúlyozni, hogy a Revolut nem az emberi döntések kiváltására, hanem azok támogatására használja az AI-t. Andrei Oprisor, a Revolut People termékért felelős vezetője így fogalmaz:

„A valódi tehetséggondozás a vezető és a munkatárs közötti kapcsolatban rejlik. A mesterséges intelligencia feladata az, hogy levegye a terhet az adminisztratív feladatokról, így a vezetők több időt fordíthatnak a csapatuk támogatására és inspirálására.”

A Revolut célja tehát nem az, hogy elvegye a személyes kapcsolat jelentőségét, hanem hogy erősítse azt. Az adatalapú döntések támogatásával tudatosabb, objektívebb és fejlődésközpontú vállalati kultúrát szeretne kialakítani.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?