Az innováció eredményeképpen az ügyfélszolgálati interakciók több mint fele, azaz 2,3 millió beszélgetés az AI asszisztensen keresztül zajlik. A vállalat szerint az AI által végzett munka 700 teljes munkaidős alkalmazott munkájának felel meg. Ezt a feladatot most egy 24 órában rendelkezésre álló, 35 különböző nyelvet támogató digitális asszisztens végzi. Ez a 700 fős szám különösen figyelemre méltó, tekintve, hogy a Klarna 2022-ben munkaerejének 10 százalékát leépítette – ami nagyjából 700 alkalmazottat érintett.
Az AI képes volt nem csak átvenni a feladatokat, hanem fenntartani a vásárlói elégedettséget is. Az ügyek pontosabb kezelésével 25 százalékkal csökkent a visszatérő megkeresések száma. A vásárlók most már kevesebb mint 2 perc alatt oldják meg problémáikat a korábbi 11 perccel szemben, ami jelentős növekedést jelent a hatékonyság terén. A helyi nyelveket nem beszélő közösségekkel való kommunikációban is jelentős előrelépés történt, a széleskörű nyelvi támogatásnak köszönhetően.
Az asszisztens, amely már 23 piacon érhető el, becslések szerint 2024-ben 40 millió dolláros profitnövekedést hozhat a vállalatnak.
A Klarna AI Asszisztens jelenlegi szolgáltatásai közé tartozik a nap 24 órájában elérhető ügyfélszolgálati támogatás, valamint a személyi pénzügyi tanácsadás. A személyi pénzügyi tanácsadó célja, hogy valós idejű frissítéseket nyújtson az egyenlegváltozásokról és a közelgő fizetési határidőkről. Ezek a funkciók a Klarna alkalmazáson keresztül érhetők el, céljuk pedig a vásárlási és fizetési tapasztalat javítása.
(Forrás: fintech.hu)
(Borítókép: Depositphotos)
Szólj hozzá