Az HSBC váratlanul bejelentette, hogy bezárja Zing nevű nemzetközi fizetési alkalmazását. Az ambiciózus projekt szabályozási nehézségek miatt állt le, egy évvel az indulás után.

Az HSBC váratlanul bejelentette, hogy mindössze egy évvel az indulás után megszünteti Zing nevű nemzetközi fizetési alkalmazását. Az ambiciózus projektet elsősorban a szabályozási követelményekkel kapcsolatos nehézségek akadályozták meg abban, hogy valóra váltsa az ígéreteit. A döntés különösen szembetűnő, mivel a fintech szektorban, például a Wise esetében, folyamatos növekedés figyelhető meg.

Zing: Egy rövid életű, nagyra törő projekt története

2022-ben indult a Zing alkalmazás, amely az HSBC innovatív válaszaként lépett volna be a nemzetközi tranzakciók piacára. A bank célja az volt, hogy alacsony költségű, gyors és versenyképes megoldást kínáljon a globális ügyfelek számára. Az alkalmazást elsőként Hollandiában, majd Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben tervezték bevezetni. Az HSBC a fintech szektor kiemelkedő szereplőivel, például a Wise-zal kívánt versenyezni, különös tekintettel a gyors és költséghatékony szolgáltatásokra.

A Zing projekt legnagyobb akadályát a szabályozási megfelelőséggel kapcsolatos problémák jelentették. Az HSBC egy „Project Green” nevű kezdeményezés keretében próbálta meg átalakítani a megfelelési rendszereket, azonban a folyamat bonyolultsága és a vártnál több nehézség miatt a projekt nem tudott tovább haladni.

Az HSBC weboldaláról már eltűnt a hollandiai várólista, jelezve a leállás egyik első nyilvános lépését. Az alkalmazás bővítéséhez szükséges engedélyek megszerzése, különösen Szingapúr és az Egyesült Arab Emírségek piacaira, szintén nem valósult meg. Ez komoly visszalépést jelentett a bank számára, amely így nem tudott helytállni a fintech cégek egyre kiélezettebb versenyében.

A fintech szektor kihívásai és sikerei

Miközben az HSBC a Zing leállításával küzdött, riválisa, a Wise, kiemelkedő eredményekkel hívta fel magára a figyelmet. A Wise húsz százalékkal növelte ügyfélbázisát, és a határokon átnyúló tranzakciók értéke elérte a 37,8 milliárd fontot, ami huszonnégy százalékos növekedést jelentett. Kristo Käärmann, a Wise vezérigazgatója kiemelte, hogy a cég folyamatos bővítése közelebb hozza őket a nemzetközi tranzakciók egyszerűbbé tételéhez.

Az eredmény rávilágít a hagyományos bankok egyik legnagyobb gyengeségére: nehézkesebb szabályozási környezetben működnek, amely akadályozza őket az innovációban. Ezzel szemben a fintech cégek gyorsan reagálnak a piac igényeire, alacsonyabb költségekkel és felhasználóbarát megoldásokkal.

Hogyan tovább a hagyományos bankok számára?

A Zing bezárása élesen megmutatja, hogy még egy globális szereplő, mint az HSBC, is komoly akadályokba ütközhet, ha versenyre kíván kelni a fintech szektorral. A hagyományos bankoknak új stratégiák kidolgozására lesz szükségük, hogy lépést tudjanak tartani az ügyfélközpontú és költséghatékony fintech megoldásokkal.

Az HSBC példája jól illusztrálja, hogy a sikeres fintech projektek nemcsak technológiai újításokat, hanem alapos szabályozási felkészültséget és stratégiát is igényelnek. A jövő kulcsa az lesz, hogy a bankok képesek-e megtalálni az egyensúlyt az innováció gyorsasága és a szigorú megfelelési követelmények között.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?