Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 62 százaléka tartozik ebbe a csoportba, noha az infláció csökkenőben van. Ez az állapot hozzájárul ahhoz, hogy sok amerikai kerüli a hitelkártya használatát.
Továbbá, a válság következtében az adósság mértéke is növekszik. Az amerikaiak fele 250 ezer dollárnál kevesebb, míg egyharmada 250 ezer dollárnál több adóssággal rendelkezik. Ennek eredményeként egyre többen mondják le hitelkártyáikat az adósság csökkentése érdekében. A PYMTS és a LendingClub kutatása alapján a hitelkártyát nem használók 52 százaléka az adósság felhalmozódásának elkerülése miatt dönt így.
Az USA-ban azok birtokolják a hitelkártyák kétharmadát, akik hónapról hónapra élnek. Sokuk hitelkártyát használ azért, hogy kifizessék számláikat és adósságaikat. E csoport közel fele magas hitelpontszámmal rendelkezik, ami azt mutatja, hogy még a jó hiteltörténettel bírók is kerülhetnek nehéz pénzügyi helyzetbe.
A növekvő eladósodottsággal párhuzamosan pénzintézetek oktatási programokkal segítenek ügyfeleiknek. Az USA-ban számos személyes pénzügyi tanácsadó és applikáció elérhető, melyek gyakran ingyenesek. Pénzügyi tudatossági blogokat, szemináriumokat és workshopokat is tartanak. Az új trendként megjelenő gamifikáció, a játékmechanizmusok bevezetése a nem játékos környezetbe, egyre népszerűbb. A Sezzle és a Greenlight például játékos módszerekkel ösztönzi ügyfeleit a pénzügyi felelősségvállalásra.
Végezetül, érdemes megemlíteni, hogy a fiatal generációk körében csökken a hitelkártya használat. A Z generáció és az ezredfordulósok 42, illetve 62 százaléka használ rendszeresen hitelkártyát, míg az X generáció és a baby boomerek esetében ez a szám 71, illetve 74 százalék. Az amerikai fiatalok egyharmada szerint a hitelkártyák nehezítik a pénzügyi nyomon követést, ezért kerülik őket. Ugyanakkor a fiatalok körében magasabb a BNPL (Buy Now, Pay Later) rendszerek használata.
(Forrás: fintech.hu)
(Borítókép: Depositphotos)
Szólj hozzá