Még nem is sejti a Ticketmaster, hogy a Swift rajongók cserben hagyásával mekkora kárt okozott magának.

(Fotó: Ginny // CC-BY-SA)

Erős és meglepő mondat hagyta el Lina Khannak, a Federal Trade Commission (FTC) vezetőjének száját. Az mondta, hogy a Ticketmaster nevű koncertjegy árusító szolgáltatás bődületes felsülése több volt annál, amit a FTC tehetett volna azért, hogy elmagyarázza a Z-generációnak, hogy miért problémásak a monopóliumok – írja a Business Insider.

A történet azzal kezdődik, hogy Taylor Swift aktuális, Eras nevet viselő turnéjára még annál is nehezebb volt jegyet venni, mint amennyire az várható egy világsztár esetében. A Ticketmaster oldala többször összeomlott, a jegynepperek több ezer dollárra tornászkák fel a jegyárakat, aki pedig nem akarta kifizetni a felárat, az órákat tölthetett a gép előtt annak a reményében, hogy sikerül lefoglalnia egy jegyet.

A helyzetet az élezte ki, hogy a Ticketmaster lényegében versenytárs nélkül működik. A cég 2010-ben összeolvadt a Live Nation céggel, és azóta monopolhelyzetben van. Ennek megfelelően a Swift-ügy után indult is egy igazságügyni minisztériumi vizsgálat a múlt hónapban a jegyárusító ellen. Ez azonban még nem nyugtatta meg az énekes rajongóit és a piac szigorúbb ellenőrzését támogató képviselőket, ezért azóta is áll a bál.

Khan, aki FTC elnökként a nagy technológiai cégek kemény kritikusa a nyilatkozatával ügyesenn lovagolja meg a botrányt. A Ticketmaster felsülése nagyon látványosan világított rá arra, hogy az egy monopolhelyzetben lévő cég által uralt piacon a vásárlók ki vannak szolgáltatva. A Ticketmaster egyelőre nem reagált az FTC-elnök nyilatkozatára, korábban azonban elnézést kért a rajongóktól. A felelősségét azonban nem ismerte el a cég, ehelyett az óriási keresletre hivatkozva próbálta elhárítani a vádakat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?