Versenyeznek a fizetési szolgáltatók, hogy jegyet adjanak el a hongkongi metróban. Senki sem gondolta, de nincs egyszerű dolguk.

A budapesti digitális buszjegyrendszer hiánya miatti panaszkodásnak már lassan nincs sportértéke, beletörődtünk, hogy ilyen nincsen. A vizes vébé alatt bemutatott áthidaló megoldásról kiderült, hogy össze van csapva, majd botrány is lett belőle. A huzamosabb ideje tartó BKK Rigó projekt pedig nem akar befejeződni. November elején az hangzott el, hogy talán 2019. tavaszára elkészülhet egy tesztrendszer, őszre pedig olyan funkciók is bemutatkozhatnak, amiket az utasok is használatba vehetnek. Feltéve, ha a BKK nem vált beszállítót, mert akkor a csúszás is továbbcsúszik.

Bezzegországban, ami esetünkben Hongkong – ami persze csak korlátozottan külön ország, de határozottan nem Kína – ahol verseny van azért, hogy melyik fizetési szolgáltató hódítja meg először a metrót. 2021. közepétől lehet majd WeChattel fizetni a hongkongi metróban, ahol egyébként a londoni Oystercardhoz hasonló rendszer már régen működik. Az Alibaba csoport azonban megelőzte a Tencent fizetési megoldását, az ő QR-kódos jegyvásárlási megoldásuk már 2020 közepétől a hongkongiak és a kínából átlátogatók rendelkezésére fog állni.

Képünk illusztráció, a madarak határozottan nem rigók

A Techcrunch elemzése szerint a kínai tárcaszolgáltatások gyakran használják Hongkongot tesztpiacnak. Növekedési potenciál van benne, városi felhasználókat lehet elérni ott, és jó helyen is van. A hongkongiak 30 százaléka fizetett már valamit mobillal – ez a szám gyanúsan alacsonynak tűnik – mert inkább kártyát vagy készpénzt használnak. Az üzletek 81 százaléka fogad el kártyát és 43 százaléka kínál mobilos fizetést.

A piac egyik sajátossága, hogy a londoni Oysterhez hasonló Octopus kártya alternatív fizetőeszközként is működött évekig. Ilyen kártyával a lakók 99 százaléka rendelkezik.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?