A kínai Single’s Day a világ legnagyobb vásárlási fesztiválja, a konzumerizus tort ül, az emberek pedig beláthatatlan összegeket költenek el. Idén sem volt másként.

Forrás: Alizila

Mikor vasárnap éjfélkor ránéztem még 14 óra volt hátra a november 11-én (azaz 11.11-én) tartott kínai Single’s Day vásárlási fesztiválból. Biztos, ami biztos jól kitolták az egynapos fesztivált, hogy mindenki el tudja költeni a pénzét, aki akarja. Még azoknak is juthatnak kedvezmények, akik csak most, hétfőn kapnak észbe.

A fentiek miatt még csak előzetes eredményeket lehet tudni. A tavalyi szinglinapon 25 milliárd dollár értékben adott el mindenfélét az Alibaba. Idén akár 35 milliárd dollár is átáramolhat a kínai e-kereskedelmi óriáson. Amit már biztosan lehet tudni, hogy az első milliárd dollárhoz egy perc 25 másodpercet kellett várni. A tízmilliárd eléréséhez 1 óra 48 másodperc kellett a vásárlóknak. Ez amúgy öt perccel gyorsabb, mint a tavalyi tízmilliárdos érték.

A híroldalak már befejezett eseményként írnak a szinglinapról. Az ő adataik szerint huszonnégy óra alatt 30,8 milliárd dollár értékben történtek tranzakciók. Ez azt mutatja, hogy a szinglinap vonzereje továbbra is nőtt, a forgalom nem különben. A növekedés üteme azonban lassulni látszik. A lassuláshoz természetesen érdemes hozzánézni azt is, hogy 2016-ban az Amazonon 3,34 milliárd dollár értékben költöttek az amerikaiak Black Friday alkalmából, ugyanebben az évben a szinglinap 17,8 milliárdos forgalmat csinált. A mostani közel harmincegy milliárdos összeg a tavalyi amerikai Black Friday és Cyber Monday duplája.

Az Alibaba csooport további statisztikákat is kiadott. 180 ezer különböző brand vett részt az idei Single’s Day-en, és ezek közül 237 olyan márka van, amely 14,4 millió dollárnál (azaz 100 millió jüannál) nagyobb forgalmat bonyolított. A nagy leárazásokban nem csak kínai márkák termékeihez lehetett hozzájutni, hanem például Apple vagy Dyson berendezésekhez is. A tévén is közvetített szinglinapi shown pedig a Cirque du Soleil és Mariah Carey lépett fel.

Érdekes lesz majd egyszer rápillantani a teljes szinglinapi számokra. Különösen annak fényében, hogy nem csak az Alibaba kínált nagy akciókat, hanem az összes kínai e-kereskedelmi platform. Sőt még európai cégeknél is lehetett november közepi akciókkal találkozni, bár az általunk is látott 11 százalékos kedvezmény messze elmaradt a kínai leárazásokhoz képest.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?