A vasúttól aztán tényleg nem várnánk fintech megoldásokat, a héten mégis sikeresen bemutatták az appból történő jegyvásárlást.

(Fotó: Albert Lugosi // CC-BY)
(Fotó: Albert Lugosi // CC-BY)

Sokáig a MÁV jegyvásárlásra az volt a legjobb okostelefonos megoldás, hogy ha túl hosszú sor állt a jegypénztárban, akkor az ember felhívta valamelyik gép előtt ülő barátját, és vetetett magának egy jegyet vele. A megoldás fintech része pedig kimerült abban, hogy a jegy árát megérkezés után elutaltuk.

A kép változóban van, az Indóház Online fedezte fel, hogy a 2015 óta létező Vonatinfó appban idén novembertől jegyvásárlásra is van lehetőség. A módszer kényelmesebb, mint a tavaly óta működő e-vonatjegy. A MÁV arra számít, hogy a jegyvásárlások 20-30 százaléka fog az appból történni a közeljövőben.

No Title

No Description

Az appban egyelőre csak belföldi jegyeket lehet venni, de az Indóház szerint bővülni fog az alkalmazás szolgáltatáskínálata. Hasonlóan a vasútrajongóknak fontos információ, hogy a MÁV által kínált mind a 42 fajta kedvezményt be lehet állítani az alkalmazásban. Ennek hallatán a többségben valószínűleg inkább usability kérdések merülnek fel.

A jegyvásárlás fintech lábát az OTP SimplePay fizetési technológiája adja. A jegy érdekessége, hogy az érvényesség előtt egy órával még visszaváltható. A vásárlás egyelőre csak az androidos alkalmazásban működik, de hamarosan érkezik az iOS-es verzió is.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?