Mindig jó nézni, amikor nagy cégek mindennel ütik egymást, ami a kezükbe kerül. Most épp az Apple és a Meta (szül. Facebook) keveredett pofozkodásba.

Josh Edelson / AFP

Az Apple és a Meta eddig sem szerette egymást. Ez a platformkapitalizmus már csak olyan, hogy mindenki monopolszerepre törekszik, és a felhasználók kényelmét figyelmen kívül hagyva harcolnak. Ezt a helyzetet módosította annyival az Apple, hogy hétfőn változtatott az App Store szabályzatán úgy, hogy az App Store-ban jelen lévő alkalmazásokon keresztül zajló vásárlások, amelyek után 30 százalék jutalék jár az Apple-nek, körébe beletartozzon a facebookos boostolás is.

Azaz, ha az Apple megkísérel zsebre tenni 30 százalékot az összes kiemelésből és boostolásból, amit a tartalomtulajdonosok mobilról indítanak. Ez a pénz eddig a Facebooknál landolt, most viszont az Apple eszközökön keresztül indított vásárlásoknál csak a 70 százalék érkezik majd meg a Facebook számláira.

A Meta szerint az Apple másokkal szemben növeli a saját piaci részesedését, amely az ígéreteivel szemben is történik. A változás által károsan érintett egyéb közösségi médiás cég (Tiktok, Instagram vagy Twitter) egyelőre nem nyilatkozott az ügyről.

Érdemes észben tartani, hogy az Apple a reklámok kiszolgálásában és a metaverzum építésében is versenytársak. Igaz, az Apple VR-szemüvege egyelőre nem jutott el a piacra.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?