A fintech appok hasítanak, a bankoknak viszont nincs okuk az örömre. A fiatalokat azok érik el, akik kényelmesen használható appot adnak az ügyfelek kezébe.

Még, hogy „ezek a mai fiatalok” csak a telefonjukat nyomkodják. Az App Annie alkalmazás statisztikai oldal frissen közzétett számai szerint a z-generáció tagjai tíz százalékkal többet használnak nem játék típusú appokat, mint az idősebbek – írja a Techcrunch.

A 2020 harmadik negyedévében gyűjtött adatok szerint a z-generációsok havi legalább 4,1 órát töltenek a legnépszerűbb nem játék típusú appokkal. Esetükben több időt vesz igénybe egy-egy apphasználat, és többet is indítják el az alkalmazásaikat. A vizsgálat nem általános érvényű, az Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Brazília, Indonézia, Japán, Mexikó, Dél-Korea és Törökország volt csupán a vizsgált országok között.

Az App Annie szerint a 25 évnél idősebbek többet játszanak a telefonjukon. Gyakrabban is indítanak játékot és több időt is töltenek a játékokban. A nem játék jellegű appok közül a TikTok, a Snapchat emelkedik ki.

Meglepő, de a pénzügyi appok népszerűsége is jobban növekszik a z-generáció tagjai között. Illetve az e-kereskedelmi és a szórakoztató appok találhatók még a lista elején.

A fintech alkalmazásokat hallva a bankoknak még nem lehet fellélegezniük. A pénzküldős Venmo, a Monzo neobank és a Dana tárca app vezetnek. Illetve vannak piacok, ahol egy-egy helyi P2P pénzküldési app a legnépszerűbb a fiatalok között. Dél-Koreában a hitelt, biztosítást és pénzküldési lehetőséget is nyújtó Toss uralja a piacot.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?