A cég nem tudott piacvezető státuszt elérni, ezért feladja a versenyt. Egy maroknyi európai országban azért elérhető marad a szolgáltatás.

(Fotó: jon crel CC-BY-SA)

A kevésbé sikeres vagy egy reménybeli exitre felépített startupok már hónapokkal korábban nekiláttak a racionalizálásnak. Az egyszerűen bevonható tőke évei vagy véget értek vagy csak megnyomták a távirányítón a pause gombot. Mostanra azok a cégek is újragombolják az üzleti terveiket, amelyek eddig agresszíven növekednek.

Az ételkiszállítási piac átrendeződése már zajlik egy ideje. Aki Magyarországon pizzát akar rendelni, az megfigyelhette, hogy egyre drágább az étel és felfelé kúszik a kiszállítás díja is. Ezeket azonban a gyenge forintnak és a kata eltörlésének is be lehetett tudni. A Deliveroo nevű nemzetközi ételszállítós app azonban a hét elején jelentette be, hogy maga mögött hagyja a holland piacot.

A cég úgy fogalmazott, hogy a piacvezető szerep megszerzése és megvédése olyan mennyiségű tőkét emésztene fel, amelyet a bizonytalan hosszútávú bevételi lehetőségek sem tesznek logikussá. Magyarul: nem tudják megvetni a lábukat a holland piacon. A cég ehelyett olyan piacokra fókuszál, amelyeken maximalizálhatja a bevételeit.

November 30-ától a Deliveroo tíz piacon lesz jelen. Ezek közül Európából Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Írországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?