A fehér hollónál is ritkább a magyar éttermekben a WeChat jellegzetes QR-kódja. Találtunk azonban egy helyet, ahol minden asztalhoz jutott.

Sokat írtunk már arról, hogy a kínai mobilos fizetési megoldások hogyan állnak a készpénz kinyírásával. (Jól.) Sőt arról is, hogy a nyári nagy turistaszezon előtt több országban megjelent a WeChat és az Alipay egy-egy bankkal partnerségi viszonyt kialakítva, hogy a kínai turisták az otthon megszokott módszerrel fizethessenek. A rendszer kiépülése rendszerint a luxusmárkák üzleteivel kezdődött, egy Pradának csak nem érdeke, hogy kiforduljon a vásárló, mert nem fizethet WeChattel.

Budapestről a kínai fizetési megoldások jellegzetes QR-kódjai eddig többnyire hiányoztak. Az éttermekkel és egy kínai ételeket árusító szupermarkettel – aminek DunaPanda a neve! – is kecsegtető budapesti Chinatownban, azaz a Jegenye utcában azonban már el lehet csípni a jellegzetes grafikai elemeket.

A fizetés, azt gyanítjuk, még nem ezen történik. Illetve a telefon QR-kód olvasója is csak egy feloldhatatlannak tűnő linket jelenít meg. Szóval valószínűleg csak az elsősorban az itt élő kínaiakat célzó étterem marketingeszköze arra, hogy ők kövessék egy általuk használt közösségi média felületen a helyet. Nincs kétségem afelől, hogy az első pillanatban, amikor lehet, fizetési megoldás is kerül a kód mögé.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?