Többen szeretnek kártyával fizetni, mint készpénzzel, az internetezők közül. Az eNET felmérése arra is rámutatott, hogy az emberek szívesen használnak kényelmes megoldásokat.
A felnőtt magyar internetezők 44 százaléka szívesebben fizet már digitálisan, mint készpénzzel. Ezzel a készpénzmentes fizetés kilépett abból az egyharmados népszerűségi árokból, amiben évekig tartózkodott. Az eNET trendkutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült, tartalmaz egy adatot, amely még érdekesebbé teszi a fenti preferenciát.
Ha azt kérdezzük a felnőtt internetezőktől, hogy milyen fizetési módot preferálnak, akkor a készpénzmentes módot a fenti 44 százalék mondja. A készpénzes fizetést 28 százalék, a mindkét módra nyitottak pedig a fennmaradó hányadot teszik ki. Ez pedig már azt mutatja, hogy a többség nem szeretne bankjegyeket látni a fizetési folyamatban.
Nem lehet buzzword a mobile-first
Újabb nagy változás, hogy már nem a parkolójegy és az autópálya matrica (31 és 30 százalék) a legnépszerűbb mobillal vásárolt termék. A webáruházban történő vásárlás az új sztár, a válaszadók 41 százaléka szokott netes boltból vásárolni a mobilját használva.
A mobilos fizetési módok közül az appon keresztül történő fizetés (banki appok, Paypal és Simple) és az SMS a legnépszerűbb (31 és 38 százalék), de felzárkózóban van a mobilos böngészőn keresztül történő vásárlás is. Összesen az eNET felmérése szerint 2,5 millió mobilos felhasználóra építhet a hazai fintech piac.
Az új lendületet azzal magyarázza a piackutató cég, hogy egyre több felhasználó tanulja meg a kártyájának adatait elmenteni az appokban és a neten. Így a kényelmetlen, a kártyaszám, név, lejárati dátum, CVC-kód és esetleg még a számlavezető bank nevének begépelésével járó folyamat pár kattintásra egyszerűsödik.
Szólj hozzá