Többen szeretnek kártyával fizetni, mint készpénzzel, az internetezők közül. Az eNET felmérése arra is rámutatott, hogy az emberek szívesen használnak kényelmes megoldásokat.

Többen szeretnek kártyával fizetni, mint készpénzzel, az internetezők közül. Az eNET felmérése arra is rámutatott, hogy az emberek szívesen használnak kényelmes megoldásokat.

Rögtön hajlandók mobilon fizetni az emberek, ha nem tesszük kényelmetlenné

A felnőtt magyar internetezők 44 százaléka szívesebben fizet már digitálisan, mint készpénzzel. Ezzel a készpénzmentes fizetés kilépett abból az egyharmados népszerűségi árokból, amiben évekig tartózkodott. Az eNET trendkutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült, tartalmaz egy adatot, amely még érdekesebbé teszi a fenti preferenciát.

Ha azt kérdezzük a felnőtt internetezőktől, hogy milyen fizetési módot preferálnak, akkor a készpénzmentes módot a fenti 44 százalék mondja. A készpénzes fizetést 28 százalék, a mindkét módra nyitottak pedig a fennmaradó hányadot teszik ki. Ez pedig már azt mutatja, hogy a többség nem szeretne bankjegyeket látni a fizetési folyamatban.

Nem lehet buzzword a mobile-first

Újabb nagy változás, hogy már nem a parkolójegy és az autópálya matrica (31 és 30 százalék) a legnépszerűbb mobillal vásárolt termék. A webáruházban történő vásárlás az új sztár, a válaszadók 41 százaléka szokott netes boltból vásárolni a mobilját használva.

A mobilos fizetési módok közül az appon keresztül történő fizetés (banki appok, Paypal és Simple) és az SMS a legnépszerűbb (31 és 38 százalék), de felzárkózóban van a mobilos böngészőn keresztül történő vásárlás is. Összesen az eNET felmérése szerint 2,5 millió mobilos felhasználóra építhet a hazai fintech piac.

Az új lendületet azzal magyarázza a piackutató cég, hogy egyre több felhasználó tanulja meg a kártyájának adatait elmenteni az appokban és a neten. Így a kényelmetlen, a kártyaszám, név, lejárati dátum, CVC-kód és esetleg még a számlavezető bank nevének begépelésével járó folyamat pár kattintásra egyszerűsödik.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?