2030-ra 80 milliárd dolláros piaccá válhatnak az autóhoz kapcsolódó előfizetések. A General Motors pedig nagy szeletet akar ebből kihasítani.

(Fotó:
Advanced Vehicle Technology Competitions CC-BY-ND)

A General Motors idén év végére kétmilliárd dollárt tervez keresni előfizetéses szolgáltatásokból, az évtized végére pedig 25 milliárdosra becsüli az így megszerezhető profitot. Amennyiben sikerül a cégnek ezt meglépnie, annyi pénzt keres, mint most például a Netflix vagy a Spotify.

Az autógyártónak jelenleg 16 millió autója közlekedik az Egyesült Államok és Kanada útjain. Az autótulajdonosok negyede fizet jelenleg előfizetéses szolgáltatásokért a gyártónak. A közeljövőben elindul a GM Ultifi nevű szoftveres platformja, amely további előfizetéseket és automatikus frissítéseket tesz lehetővé.

Az elérhető szolgáltatások közül van több olyan, amit nehéz megmagyarázni. Például a navigáció, amire remek, igaz a Google vagy az Apple által tulajdonolt ingyenes megoldások vannak. De ilyen az Európában lassan kötelezővé váló vészhelyzetet jelentő rendszer is, amiért az Egyesült Államokban fizetni fognak. Az autó biztonságának ellenőrzése ellenben érdekes ajánlatnak tűnik.

A GM szerint a jelenleg előfizethető 45 szolgáltatásból egy átlagos tuladjonos 25-öt igénybe is vesz. Ezeknek az ára akár havi 135 dollárra is rúghat. 2030-ra pedig ez a potenciális piac 80 milliárd dollárosra nőhet, amihez képest a 25 milliárdos jóslat már nem is tűnik soknak. Különösen, hogy ennek a tortának egy hatmilliárd dolláros szelete a GM-től vásárolható gépjármű-biztosítás.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?