Megtalálta a helyét a kiterjesztett valóság?

Instagram

Láttunk már néhány pénzügyi, fizetéssel kapcsolatos húzást az Instagramtól: könnyítették a kisvállalkozók életét, bevezették az egykattos adakozást, közvetlen fizetési platformot fejlesztettek. A legújabb fícsör pedig a kiterjesztett valóságos vásárlás, tehát a termékeket felpróbálhatják a képeikre.

Egyelőre csak sminket és szemüvegeket lehet így felpróbálni, partnerségbe is léptek a Mac és Nars nevű szépségápolási cégekkel, illetve a Ray-Bannal és a Warby Parkerrel, akik szemüvegeket készítenek. Persze már tervezik a terméktípusok szélesebb kínálatát. Ruhákat jó eséllyel nehezebb kiterjesztett valósággal ábrázolni. Hallottunk már olyan startupról, ahol három millió forintot fizetni azért, hogy rászabjanak az emberre egy virtuális gúnyát.

Ezzel együtt reklámfelületként is üzemel az Instagrammal kötött partnerség, ugyanis a felpróbált termékekről csak pár kattintás készíteni egy sztorit, ami napjaink egyik legnépszerűbb közösségi médiás funkciója. Arról meg valószínűleg senkit nem kell győzködni, hogy sokan szeretnek filteres képeket megosztani magukról a neten, így aztán tűzvészként terjedhet egy-egy termék a platformon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?