Az ATM feltalálása, az internet, az okosmobilok elterjedése mind olyan történés, amit a bankok túléltek. Csányi Péter, az OTP Digitális Értékesítési és Fejlesztési Igazgatóságának ügyvezetője a fintechtől sem tart.

Forrás: OTP Simple
Forrás: OTP Simple

 – Jönnek a fintechek, rohamléptekkel történik a digitalizáció, ilyenkor szokás temetni a bankokat. Az OTP viszont nagyon derűlátónak tűnik.

Nem ez az első etap a banki digitalizációban, már az 1400-as években a készpénzmentes fizetés lehetővé tették a bankok. Az 1960-70-es években az ATM-ek forradalmi eszközök voltak a készpénzhasználatban, akkor is el lehetett volna temetni a bankokat. A telefonok elterjedésével létrejöttek a call centerek, az internettel jöttek az internetbankok, aztán a mobilbankok is. Nem új jelenség a digitalizáció. Lehet, hogy 2008. körül, a válság miatt volt egy lassulás, ami pont egybeesett egy technikai boommal, mert akkor terjedt el a mobiladat, az e-kereskedelem, a Facebook.

Azért vagyok optimistább, mert nem a mostani az első etap a digitalizációban. Másrészt pedig látszik, hogy a nagy bankok világszerte sok energiát fektetnek a digitalizációba. Az OTP Bank sem kíván lemaradni, három területen is fejlesztünk egyszerre: a szokásos banki szolgáltatások és termékek mellett kínálunk digitálisan igénybe vehető alternatívát azok számára, akik erre fogékonyak. Digitalizáljuk belső folyamatainkat, illetve új, nem klasszikusan banki szolgáltatásokat fejlesztünk, akár saját fintech cégek létrehozásával. Ilyenek az OTP Mobil és a vállalkozásokat seígtő eBIZt, és ezzel még nincs vége a történetnek.

 – Mit vár a PSD2 hatályba lépésétől?

A jövőre élesedő PSD2 irányelv önmagában nem teszi egyszerűbbé az életet. Sok függ attól, hogy milyen kiegészítő szabályozásokat fogadnak el. Például, hogy milyen biztonsági, milyen azonosítási követelmények lesznek kötelezőek azokra a startupokra, akik banki adatokat szeretnének kezelni. Az is látszik, hogy az EU-n belül sem egy irányba mozognak a dolgok. A PSD2 az adatok és a szolgáltatások könnyebb kezelését akarja lehetővé tenni, a GDPR nevű adatvédelmi szabályozás viszont szembe megy ezzel.

 – A prepaid kártya nagyon lassan terjed Magyarországon. Fel lehet ezt gyorsítani?

Azt hiszem, hogy a prepaid kártya elterjedését a mobilfizetés tudja előmozdítani. Mindenki, idősebbek és fiatalabbak egyaránt, megtanultak mára okostelefont használni. Emellett pedig az emberek megszokták a Paypass, az érintéses fizetés használatát is. Sokkal jobban terjed a technológia, mint azt a mobiltárca tette, ami a program végére valamivel több, mint kétezer felhasználót gyűjtött össze. A Simple alkalmazással már közel 30 ezer felhasználó tud NFC-sen fizetni, ebből több mint 5 ezren virtuális pre-paid kártyával tehetik ezt.

FinTechRadar 2.0 konferencia - van már jegyed?

Témáink: PSD2/Mobilfizetés, Adatbiztonság, UX, Big data, Állam és fintech, Insurtech.
2 nap, 30 előadó és válaszok a fintech aktuális kérdéseire október 17-18-án a Sugár Moziban.
Program és jegyvásárlás →


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?