A Jumbo áruházlánc felismerte, hogy vannak emberek, akik szeretnek más emberekkel beszélni. Még ha ez az áruháznak több pénzbe is kerül, mint ha csak fizetnének és indulnának haza.

A képen ugyan egy idősebb ügyfél szerepel, de nem csak ők szeretnek beszélgetni (Foto: Photo Republic / Marco De Swart / Jumbo)

A holland Jumbo nevű áruházlánc olyan fizetési szolgáltatást jelentett be, amely teljesen ellentétes az Amazon gyors, embermentes vásárlási megoldásaival. A chat register, azaz csevegős pénztáros nevű szolgáltatás egyszerűen azokat a vásárlókat, ráérős vevőket köti össze azokkal a pénztárosokkal, akik nem akarnak gyorsasági versenyben állni a kollégáikkal.

A cég azokat a hollandokat akarja kiszolgálni, akik már most is magányosnak érzik magukat. Ők a holland KSh-nak megfelelő szervezet szerint a lakosság 26 százalékát testik ki. És ez a 26 százalék nem csupán az idősek közül kerül ki, hanem a 15 évnél idősebbekre vonatkozik. Ha csak a szépkorúakat – azaz a 75 évnél idősebbeket nézzük – akkor a korosztály harmada érzi magát magányosnak.

A Jumbo kétszáz olyan csevegős Klerkassát tervez nyitni, elsősorban a magányosság által sújtott területeken, ahol a vásárlók elcseveghetnek a pénztárossal. Emellett több – és ehhez nem adtak pontos számot – olyan csevegősarkot is akarnak indítani, ami szintén társasági életre ad lehetőséget. Az ezeken a helyeken elköltött pénz az Oma’s Soep nevű kezdeményezés kasszájában landol, ami idősek és fiatalok közös főzős eseményeit – írja a Vice.

A cikk szerint a németalföldi üzletek – és ebbe beletartozik Hollandia és Belgium is – jelentős része készpénz és pénztárosmentes üzemre váltott az elmúlt évtizedben. A trend azonban fordul. Idén egy öregek otthona ingyenes lakhatást ajánlott diákoknak csupán azért, hogy szomszédként jelen legyenek a közösségben.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?