A prüd amerikaiakat, a felszabadult skandinávokat vagy az aknamező jellegű kelet-európát kell kiszolgálni. Egy szexjáték startup megmutatja, mi a kihívás a netes fizetésekben.


Valószínűleg már nektek is feltűnt kedves olvasók, hogy vannak hírek, amelyeket csak cipőkanál segítségével lehet a fintech kategóriába beszorítani. Ezeket jellemzően azért írjuk meg, mert vagy érdekesek vagy fontosak. És persze közben bízunk a megértésetekben. Ez is ilyen.

Az interneten a szexet egyfajta stigma sújtja. Mindenki tud róla, többnyire mindenki csinálja, mindenkit érdekel, mégsem egy olyan téma, amiről beszélni lehet. És még kevésbé olyan téma, amivel kapcsolatban üzleti szolgáltatást lehet építeni. Messze nem a fizetős pornóról vagy a prostitúcióról beszélünk, hanem például a szexuális segédeszközökről. Tavaly a CES technológiai expóról megpróbtak kiradírozni a szervezők egy korábban díjazott női szexjátékot. A tanulság az, hogy bár szexszel lehet pénzt keresni, de nem egyszerű, mert a fizetési szolgáltatók, külső szolgáltatások egyszerűen leépítik az embert, és nem is igazán comme il faut.

A fentiek miatt hír, hogy a Cute Little Fuckers nevű, már a nevében sem politikus vagy visszafogott szexjátékokat gyártó cég most indított Kickstarter kampányt a nemfüggetlen – azaz férfi, női és transz – szexjátékainak gyártására. Nem is kérnek sokat, az ufó és alien formájú vibrátorok gyártására 13 ezer 500 dollárt kértek. Tekintve, hogy ilyen eszközöket egy-egy fröccsöntő form előállításával és minimális elektronika beépítésével le lehet gyártani, a kampány nem is kér sokat. A cég nem ígér okosságokat, csak egy jópofa szexjátékot.

Érdekessé az teszi az akciót, hogy egyrészt nyíltan szexuális segédeszközre kérnek pénzt. Másrészt pedig, hogy a Kickstarter nem tiltotta le a kampányt. Sőt, a 13 ezres célól már kilencezer össze is jött. Ez utóbbiról a Kickstarter szóvivője is megemlékezett, kiemelve, hogy az inkluzivitás és a szex-pozitív hozzáállás volt a plusz a cég számára, ami miatt engedélyezték a pénzgyűjtést. A projektet pedig az védi, hogy a Kickstarter elég nagy ügyfél ahhoz, hogy a fizetési szolgáltatók ne bojkottálhassák. Még akkor sem, ha a konzervatívabb ügyfelek erre szólítják fel őket.

A projekt remek példa arra, milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy fizetési szolgáltatónak vagy egy pénzt kezelő internetes szolgáltatónak. Sőt, egyfajta legjobb gyakorlatnak is tekinthető. És persze arra is példa, hogy ha egy fintech cég az amerikai piacra is be akar lépni, akkor gondolkodnia kell annak inherens prűdségében is.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?