Öt év alatt közel háromszáz üzletbe szeretne kamerát és szenzorokat telepíteni a startup. Az Amazon közben lelassította a robotboltok létesítését.

(Fotó: Trigo / Facebook)

Az Amazon automata boltja egyelőre nem akkora siker, mint a cég szeretné. Erre utal, hogy a The Information által megszerzett dokumentumok szerint a 2019-es év végére 56 boltot tervezett megnyitni a cég, 2020-ra pedig már 156 boltot akart üzemeltetni. Ehhez képes összesen 18-at jelentett be a cég, ebből 15 működik. És a létező boltokkal is csak öt amerikai nagyvárosba tette be a lábát az Amazon. A dokumentumok nem frissek, azóta változhatott az Amazon terve, de az biztos, hogy nem gyorsították fel az új robotboltok létesítését.

A The Verge cikke szerint a robotboltokhoz a szenzor és kamerahálózat miatt különösen nagy belmagasság kell. Emellett közel kell lenniük az Amazon logisztikai központjaihoz a folyamatos utánpótláshoz. És van még egy harmadik, nem kevésbé fontos kritérium: olyan helyen kell legyen az üzlethelyiség, ahol sok ember fordul meg.

Az Amazon lassítása azonban biztatás a hasonló rendszert fejlesztő cégeknek. A Trigo most húzott be 22 millió dollárnyi befektetést, hogy automatán működő élelmiszerboltot építsen. A Tel Aviv-i Trigo a következő öt évben Izrael legnagyobb bolthálózatának számító Shufersal 280 üzletében jelenhet meg. De a cég szerint van már szerződésük egy európai kereskedőházzal is.

A Trigo pilot projektjei ötezer négyzetméteres – ez az Amazon Go üzlet duplája – üzlethelységekben futnak. A szenzoros és kamerás technológia egyrészt a kosárba tett áruk azonosítását végzi, másrészt a boltból való távozás előtt a polcra visszatett áruk ellenőrzését is. A cél, hogy ne fizessen olyanért a vásárló, ami nem távozik vele együtt az üzletből

A Trigo nincs egyedül a boltokosítási tervekkel. Múlt héten a Caper nevű, a bevásárlókocsit szenzorokkal felszerelő startup kapott jelentős befektetést.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?