Ott jó fintech céget alapítani, ahol közel kétszázmillió embernek bankszámlája sincs, és ezen a kormány változtatni akar. Indiára érdemes figyelni.

Indiai fintechet vett meg a magyar piacon is jelen lévő holland PayU. A bankszámlával és kártyával nem rendelkező tömegek kiszolgálására indított CitrusPay-ért 130 millió dollárt fizetett a holland cég.

Citruspay

A PayU az indiai piacon hitel- és betéti termékekkel van jelen, illetve olyan digitális tárcát kínál, amivel akár egy csekkszámla birtokosai is tudnak online vásárolni. Az indiai jelenlétet pedig az indokolja, hogy 2020-ra évi ötszázmilliárd dollárosra fog nőni a Boston Consulting Group szerint a szubkontinens digitális fizetési piaca.

Az amerikai Sequoia Capital által támogatott – három befektetési kör alatt 32,5 millió dollárt összeszedő – CitrusPay is az indiai fizetési piac bővülésében hitt. A felvásárlás a GeekTime szerint azt jelöli, hogy nem csak nő, de egyre érettebbé is válik a helyi fintech ipar: már a nemzetközi szereplőknek is megéri befektetni egy-egy ígéretes vállalkozásba.

Százmilliónyi embernek számlája sincs

A digitális fizetések bővülésének és a pénzügyi szolgáltatások elterjedésének ügyét az ország kormánya is szívén viseli. 2014 óta zajlik egy kormányprogram, amely a 415 millió bankszámla nélküli indiai – ez durván az ország lakosságának negyede -bankokba terelését célozta. 2015 októberére 182 millió embert győztek meg arról, hogy a párnacihánál jobb helyen van a bankban a pénzük.

A hasonló felvásárlások esetében többnyire úgy egyeznek meg, hogy az alapító a cégnél marad. A CitrusPay egyik alapítója, Nitin Gupta azonban már ki is lépett a cégtől, hogy egy új vállalkozást alapítson. A CitrusPay másik alapítója, Amrish Rau azonban a PayU indiai vezetőjévé lép elő.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?