A nagy pénzügyi cégek nem szolgálják ki a KKV-ket. A Mollie szerint ebben van üzlet és 115 millió érv szól mellettük.

Forrás: Mollie

A holland Mollie az előnyére fordította a világjárványt. Az e-kereskedelem világszerte erősödött, a fizetési startup pedig újabb tőkét vont be erre hivatkozva. Az amszterdami székhelyű cég 90 millió eurót rakhatott be a ládájába, ezzel az értékelése 1 milliárd euró felé ugrott.

A Mollie fő terméke egy olyan fizetési megoldás, amelyet egy egyszerűen használható API-n keresztül lehet változatos szolgáltatásokba integrálni. Az első körben a szoftver és az ötlet alig 25 millió eurót ért a befektetőnek. A mostani második kör viszont jóval komolyabbra sikerült.

A cég 2004 óta létezik, és egészen 2019-ig nem vont be tőkét, lopakodó üzemmódban létezett.

Magam fejlesztettem a backendet és a frontendet, miközben a szüleimmel éltem. Ez a holland módszer: sokáig magad dolgozol az ötleteden. Szerintem ez egy cég alapja

– mondta Adriaan Mol, a cég alapítója a Techcrunchnak. Aztán a cég néhány olyan mérföldkövet ért el, ami magyarázza, hogy az első befektetési körben hogyan kaphattak rögtön 25 millió eurót.

A cég jelenleg a KKV-k kiszolgálásával foglalkozik, amelyekkel a hagyományos pénzintézetek nem törődnek Hollandiában. A Benelux térségben jelenleg 100 ezer kereskedő az ügyfelük, ami nem tipikus egy mamihotelben fejlesztett startupra. Az pedig még kevésbé jellemző, hogy a Toms cipőgyártó, az Unicef vagy a Deliveroo ott legyen az ügyfelek között.

Mol szerint hatékonyak, de szükség van a fejlesztésekre, hogy versenyképesek maradjanak. A mostani befektetést ezért a termékfejlesztésre és a versenyképesség megőrzésére fordítják. A Mollie előnye, hogy a helyi viszonyok ismeretében, azokat tiszteletben tartva készült el a szoftver. Ebben nehezen tud versenyezni egy másik országban fejlesztett alkalmazás.

A Mollie előnye még a nagyon egyszerű integráció. A cég árazása transzparens, de forgalomfüggő, illetve a használt fizetési módok is módosítják. Az átláthatóság és az egyszerűen használható szoftver azonban központi érték:

A fizetési szolgáltatások Apple-jét szeretnénk felépíteni

– mondta Mol a Techcrunchnak. Az alapító arról is meg van győződve, hogy a KKV-kkel jól járt. Sok olyan szolgáltatási ötletet talált, amit a hagyományos pénzintézetek nem kínálnak a kis vállalkozásoknak, mert nem kínálank nagy profitot. Egy kis fizetési cég számára azonban ezek egy új bevételi forrást jelentenek.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?