Még mindig jobban szeretünk automatákat etetni apróval, mint elindítani egy parkolást a mobilappból.

Ha minden parkoló tele, az app sem segít (Képünk illusztráció. Fotó: Mike Roberts CC-BY)

A Parkl mobilparkolási startup feldolgozta a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által közzétett adatokat. Az adatbázis szerint 2014. júliusában 40 ezer mobilparkolásnál is valamivel kevesebb történt naponta. Mára ez az érték majdnem eléri a napi százezret. Ez azt is jelenti, hogy nőnek a bevételek. Idén júliusban 1,4 milliárd forint volt a mobilparkolásra költött összeg.

A Parkl közleményéből kiderül, hogy a parkolásnak van szezonalitása. Nyáron csökken a mobilos parkolások száma, ősszel viszont akár tíz százalékkal is megnő a forgalom. A cég arra figyelmeztet mindenkit, hogy a parkolási helyzet valószínűleg idén is romlik egy keveset ősszel.

Azt már az OTP Simple rendszeresen közzétett statisztikáiból is lehetett tudni, hogy az egyik legnépszerűbb mobifizetéses szoltáltatás a parkolás. Most egyéb adatokra is fény derül. A Parkl kutatása szerint az emberek fele 2000 forint alatt oldja meg a havi parkolást, harmaduk pedig 10 ezernél többet nem költ ilyen célra. Tíz megkérdezettből csak egy ül hetente két óránál kevesebbet autóban, 40 százalékuk pedig több mint 20 órát autózik egy héten.

Fintech szempontból a leglényegesebb adat, hogy a mobilfizetés még mindig a legkevésbé népszerű fizetési mód, amit csak a megkérdezettek 21 százaléka használ. Az SMS (56 százalék) és a helyi automatába való pénz dobálás (61 százalék) is jóval bevettebb.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?