A koronavírus és a cég terjeszkedési politikája is közrejátszott abban, hogy a Klarna 522 millió svéd korona (18 milliárd forint) veszteséggel zárta 2020 első félévét – írja a CNBC. Ez hétszerese a tavalyi év hasonló időszakának veszteségéhez képest. Ha a nettó működési bevételt nézzük, sokkal jobb félévet zárt a Klarna. 4,6 milliárd koronás bevételt könyvelhettek el, ami 37 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A cég mögött olyan befektetők állnak, mint a kínai Ant Group vagy Snoop Dogg. Az eddigi tőkebevonások után a cég értékét 5,5 milliárd euróra becsülik, amivel az egyik legértékesebb magánkézben lévő fintech cég Európában. (A Revoluttal és a Checkout.com-mal van versenyben a címért.)
A banki licenccel rendelkező Klarna azonnali áruhitel szolgáltatást kínál. A vásárlók kamatmentes hitelt kapnak különböző javak online megvásárlására, a Klarna megtéríti a teljes vételárat a kereskedőnek, majd pedig több hónapra bontva megkapja a pénzt az ügyfeleitől. A koronavírusos időszak alatt azonban megduplázódott a bedőlő hitelek aránya – így már 1,2 milliárd koronát tesz ki. A cég azonban meg van arról győződve, hogy ennyi veszteség még kezelhető. A veszteségek pedig a vásárlások 0,6 százalékát teszik csupán ki.
A veszteséges félévhez legalább ennyire hozzájárult, hogy a cég agresszív terjeszkedésbe kezdett. Csak az Egyesült Államokban 1 millió új ügyfelet szerzett az elmúlt negyedévben. A befektetőket az is megnyugtathatja, hogy a megelőző években a Klarna veszteség nélkül üzemelt.
Szólj hozzá