A magyarok két dolgot szeretnek: panaszkodni arra, hogy kényelmetlen a sárga csekk és befizetni a sárga csekket.

Felmérte a Díjnet, hogyan fizetnek számlát a magyarok. A koronavírus-járvány alatt ugyan az ország ötöde áttért az online vagy appos számlafizetésre. A többség azonban még mindig a kitölhetetlen, megszüntethetetlen, mindent túlélő sárga csekkben bízik.

Az átlagos magyar havi öt számlát fizet be. A legtöbb szolgáltató pedig papír elszámolást küld. A legnotóriusabb papírcsekkezők a hulladékszállítási cégek (87%), a víz- és csatornázási művek (75%) és a távfűtési cégek (70%). Míg a mobilcégek ügyfeleinek 69 százaléka digitálisan kap számlát és fizeti a mobil- és mobilnet díját. A válaszadók 55 százaléka papír alapon rendezi a számlafizetést.

A felmérés arra is rámutatott, hogy a különböző formátumok és fizetési módszerek nem könnyítik meg az ügyfelek életét. A válaszadók negyedét zavarta, hogy több rendszerbe kell betanulnia. Érdekes, hogy a világjárvány hatására csak a válaszadók 19 százaléka változtatott fizetési módot.

Az utóbbi azért is érdekes, mert egy másik kérdésre adott válasz szerint a megkérdezettek 49 százaléka tartja fontosnak a gyors számlafizetést. Huszonnyolc százalék pedig szívesebben rendezné a rezsi kifizetését egyszerűbben és kényelmesebben.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?