Fizetési innovációkkal kísérletezik minden olyan szolgáltatás, amelyik nem akar nagy összegeket fizetni az Apple-nek és a Google-nek. Ebből egy fintech még nagyon meggazdagodhatna.

Fizetési innovációkkal kísérletezik minden olyan szolgáltatás, amelyik nem akar nagy összegeket fizetni az Apple-nek és a Google-nek. Ebből egy fintech még nagyon meggazdagodhatna.

Vagyonokat érhet most egy jó, mobilos trükk, és ezt a különböző szolgáltatók is tudják. Az appboltok hajnalán még megérte a fejlesztőknek odaadniuk a bevételeik harminc-negyven százalékát az Apple-nek és a Google-nek, hogy bekerülhessenek a boltba. A cégek viszont azoknak a szereplőknek sem kínálnak kedvezőbb megállapodást, akik nem a boltból akarnak megélni, köszönettel vannak saját felhasználóik.

A héten a Netflixről pletykálják, hogy lázadni készül az App Store fizetési megoldása ellen. A TechCrunch vette észre, hogy a cég már teszteli az appon belüli előfizetési lehetőséget nem tartalmazó verziót a programjából. Egyszerűen nem szeretnék, ha az Apple lecsípne harminc százalékot minden új Netflix előfizetés árából, és tizenöt százalékot minden havidíjból.

A szándék érthető, a Netflix a legtöbb pénzt kereső alkalmazások toplistájának állandó szereplője. Érhető, ha legalább egy különalkut szeretne. Ezt egyelőre azzal segíti elő, hogy az appba épített fizetési megoldás helyett egy mobilos weboldalra irányítja tovább a leendő felhasználókat. Ez a módszer ugyan kényelmetlenebb, mintha az appból ki lehetne fizetni a netes kábeltévét, de a Netflixnek több marad utána a zsebében. A cég nincs egyedül, a Netflix is hasonló lépéseket tesz. A TechCrunch még hozzáteszi, hogy mindkét cég részéről logikus cselekedet, mert az Apple saját szolgáltatásaival versenyeznek.

Inkább a vírus, mint a Google

Az őrülten sikeres Fortnite játék fejlesztői, az Epic Games, még egy lépéssel messzebb mentek. Ők a Google-lal nem akartak osztozni, ezért fel se rakták a játékot a Play Store-ba. Helyette az Epic oldaláról lehet letölteni a telefonra másolandó telepítőfájlt.

Nem tudni, hogy ki tartotta jó megoldásnak ezt a cégen belül, de az internet gyorsan bizonyította, hogy nem az. A Google által kivetett adót megúszták ugyan, viszont az Epic kénytelen volt végignézni, hogy vírusokat és egyéb kártevőket terjesztő hamis Fortnite telepítők jelennek meg a neten. Ez ellen a Google Play Store víruskeresője védett volna, de így hogy a cég maga beszélte le annak a használatáról a játékosokat, védtelenül hagyták a rajongókat.

Katasztrófa nem lett az ügyből, de a Fortnite tankönyvi példává vált, hogyan nem szabad kiadni egy mobilos játékot.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?