David Solomon, az Apple Card mögötti banki hátteret adó Goldman Sachs vezére egy kiszivárgott belsős levélben arról írt, hogy a cég lakossági üzletágának fontos lépcső a kártya kibocsátása. „150 éve létezünk, de a lakossági bankolás új számunkra. Az Apple-lel kötött partnerségünk felgyorsítja az ügyfélközpontú innovációt a hitelkártya-üzletben (…)” – írta Solomon.
A kezdő lépés nem az Apple Card volt, hanem a Goldman Marcus nevű online brandje. Ez a pár éve indított szolgáltatás 5 milliárd dollárnyi hitelt helyezett ki, 50 milliárd dollárnyi betétet kezel és összesen 4 millió ügyféllel rendelkezik.
Solomon szerint a két fintech fejesztésük rokon. Az Apple Card is egy kényelmetlen folyamatot tesz kényelmessé. A fejlesztések eredője pedig az, hogy a jelenlegi igazgató a Goldmant meghatározó lakossági bankként látja. Aminek akár örülhetnek is a fintechek, új szereplő, aki felvásárolhat néhány startupot.
Szólj hozzá