Amerikát kereskedelmi technológiákkal akarja meghódítani az Ant Financial. Van persze második tervük is, vesznek egy céget.

Ha az Ant terjeszkedési tervei sikeresek lesznek, sokat látjuk még Jack Mát így mosolyogni (Fotó: AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI)
Ha az Ant terjeszkedési tervei sikeresek lesznek, sokat látjuk még Jack Mát így mosolyogni (Fotó: AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI)
(fotó: AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI)

A cégcsoportnak van miből költeni, folyamatosan növekednek a bevételeik. Ez főleg annak köszönhető, hogy a kínai piac egy jelentős szelete az Alibaba csoport kezében van, és remek adataik vannak a kínai felhasználók vásárlási szokásairól.

Az amerikai piacra lépésnek is van egy adatszerzési része. Az Ant Financial kereskedőkkel akar partnerségre lépni egyrészt, hogy minél több helyen lehessen AliPay-jel fizetni. A cég nem akar egy újabb mobiltárcát adni az amerikai felhasználóknak – írja a Bank Innovation. Az USA-ba utazó kínaiakat viszont szívesen szolgálnák ki az otthon is használt fizetési appal.

A lábát már megvetette a cég az Egyesült Államokban. A Stripe és a First Data is lehetővé teszi, hogy az ő hálózatukat használó kereskedők elfogadjanak AliPay fizetést is.

A stratégia másik fele a MoneyGram felvásárlására tett kísérlet. Az Ant Financialnek ellenajánlatokkal és egyébb problémákkal kellett megküzdeniük, de úgy tűnik, ők lesznek a nyertesek. Várhatóan még az év vége előtt lezárul a felvásárlás.

Mindegy hol, csak költsenek

Az Ant Financial még tavasszal több európai országban is elérte partnerségek által, hogy a kontinensre látogató kínai turisták ugyanúgy tudjanak fizetni, mint otthon. Akár olasz luxusttermékeket vásárolnak, akár egy német szállodában fizetnek, az AliPayt használóknak nem kell új fizetési szolgáltatást telepíteni mobiljukra.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?