Kezdetleges szabályozás már van a videojátékozó gyerekek megvédésére, de a demokraták még többet akarnak.


Nagyon jól fialt a játékcégeknek a lootbox biznisz, amíg fel nem tűnt a szabályozóknak, hogy a csillogó felszín alatt valójában kaparós sorsjegyet adnak el gyerekeknek. A britek nagyon gyorsak voltak a piac szabályozásában – értsd: tiltásában – és most az USA-ban a demokrata párti képviselők ezt a szabályozást akarják átvenni – írja a The Verge.

Tartsunk egy kis felzárkóztató képzést az elején. A lootbox olyan, a játékban megszerezhető zsákbamacska, aminek a kinyitásához valós pénzt kell költeni. Vagyis valós pénzzel a legegyszerűbb kinyitni őket, elvben végtelen mennyiségű játékkal is össze lehet szedni egy-egy láda kinyitásához az erőforrásokat. A ládában a karakterünk által lejátszott animációk (pl. táncok), fegyver dizájnok, ruhák és egyéb kiegészítők kerülnek elő. Ezek egyike sem befolyásolja a játékbeli sikerességet, ugyanakkor úgy működik, mint a divat. Egyes dizájnok menőbbek és drágábbak, mások pedig szegényházibbak.

A demokraták ötlete még nem jutott el a törvényhozásig, de már írtak egy nyílt levelet tizenkét játékcégnek. Ebből tizenegy olyannak, ami tud foglalkozni az üggyel. A tizenkettedik a Blizzard, ami egyelőre arra fókuszál, hogy az éveken át eltussolt zaklatási botrányát egyáltalán túlélje a játékgyártó. A levélben arra kérik a demokrata képviselők a cégeket, hogy a brit szabályozást tekintsék irányadónak a játékgyártók, azaz ne építsenek a játékaikba szerencsejátékra emlékeztető elemeket.

A brit szabályozás, az AADC, ami a kornak megfelelő dizájnszabályozás betűszót rejti azt tartalmazza, hogy a gyerekek érdekeit szem előtt tartva készüljenek a nekik szánt programok. A demokraták szerint az ESRB játékbesorolási rendszerének lootbox szabályozása nem elég szigorú, a gyerekek vásárlás felé noszogatását nem tudja minden esetben kiszűrni. Ezért pedig a gyerekek továbbra is vesznek ezt-azt a játékokban, ami a hónap végén komoly számlát eredményezhet.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?